خانهفروشگاهکانال فلکسیبلکانال فلکسیبل فویلی

کانال فلکسیبل فویلی

185,000 تومان2,169,000 تومان

قیمت محصول فوق مربوط به سال 1397 میباشد. جهت دریافت لیست قیمت این محصول به ما در واتساپ پیام دهید.

شناسه محصول: نامعلوم دسته:

کانال فلکسیبل فویلی و یا لوله خرطومی آلومینیمی در سیستم های انتقال هوا بسیار کاربرد دارد. این محصول ساده ترین نوع از دسته کانا فلکسیبل می باشد و ساختار آن متشکل از یک لایه فویل آلومینیم لمینیت شده و یک مفتول فنری است که در بین فیلم ها قرار گرفته است. این محصول همچنین گزینه مناسبی جهت انقال هوای هود ها و هواکش میباشد.

  • قطر 10 تا 60 (سانتیمتر)
  • طول 10 متری
  • دمای کار مقاوم در بازه دمای 20- الی 150+ درجه سانتیگراد

مزایا کانال فلکسیبل فویلی

  • انعطاف پذیری بالا
  • عمر طولانی و مقاوم در برابر پوسیدگی
  • مقاوم در برابر رطوبت

مورد استفاده جهت مصارف صنعتی در سیستم ها، جابجایی و تخلیه هوا و در سیستم گرمایش و سرمایش، تهویه مطبوع در مجتمع های تجاری و خانگی، هتلها و بیمارستانها و ازمایشگاهها مورد استفاده قرار می گیرد.

لوله فلکسی فویلی

کانال فلکسیبل فویلی بسیار سبک است و به همین علت حمل و جا به جایی آن به سرعت و سادگی انجام می پذیرد و از طرفی به دلیل شکل ظاهری آن که جمع و باز می شود کار با این لوله خرطومی بسیار ساده تر هم شده است. چراکه بسیاری ازدیگر انواع کانال های هوا قابلیت جمع و باز شدن نداشته و بسیار صلب و محکم هستند و به همین علت هم فضای زیادی را اشغال می کنند و هم در بسیاری از شرایط و فضاها قابل جایگری نیستند.

کانال فلکسیبل فویلی همان طور که از نامش پیداست به کمک ورقه های فویلی آلومینیومی تولید شده است که در برابر بسیاری از عوامل از این لوله محافظت می کند.

ورقه آلومینیوم بکار رفته در داکت فلکسی فویلی در برابر اشعه خورشید، رطوبت، باران، برف و شرایط جوی گوناگون از این لوله مخافظت می نماید. به همین علت لوله فلکسی فویلی را می توانید در هر شرایط دلخواه جوی و حتی در فضا باز مورد استفاده قرار هید. از طرفی در مقابل فشار، کشش و ضربه هم بسیار مقاوم است و دچار آسیب و خرابی نمی شود.

لوله فلکسی آلومینیمی

سطح خارجی لوله فلکسی آلومینیمی فویلی عاری از هر گونه سوراخ و شکافی است که بدین ترتیب مانع از ورود هر جسم و ماده خارجی به داخل لوله خرطومی می شود و درنتیجه لوله فلکسی آلومینیمی دچار هیچ گونه آسیب و صدمه ای نمی شود.

علاوه بر سطح خارجی، سطح داخلی کانال فلکسیبل فویلی هم عاری از هر درز و شکاف است و بدین ترتیب هرگونه گاز، مایع و هر ماده ای که از داخل این کانال فلکسیبل عبور نماید، در میانه راه به بیرون نشت نکرده و موجب هدر رفت آن نمی شود.

لوله فلکسیبل فویلی دارای طول ثابت ۱۰ متر است و اگر نیاز به متراژ کمتر داشتید، به سادگی قابل برش و تقسیم بندی است. اگر سایزهایی که داکت فلکسی فویلی دارای قابلیت تولید دارد متنوع است و همین امر موجب می شود که بتوان از آن در شرایط و کاربری های متنوعی استفاده نمود.

لوله فلکسی آلومینیمی در دمای بالا تا صد و پنجاه درجه سانتی گراد قابلیت تحمل دما داشته و تا این سقف دمایی دچار هیچ آسیب و یا احتراقی نخواهد شد، به همین علت با خاطری آسوده می توان از آن در شرایطی با دما بالا هم استفاده نمود.

قیمت کانال فلکسیبل فویلی

هزینه هایی که در جهت تولید و سپس نصب و اجرای داکت فلکسیبل فویلی مصرف می شود، هزینه هایی معقول و مقرون به صرفه است و در کل استفاده از لوله فلکسی فویلی به دلیل آنکه در طول استفاده و کارکرد خود دچار آسیب و صدمه نشده و نیاز به تعویض و تعمیر پیدا نمی کند، در نتیجه هزینه ای در بر نخواهد داشت.

به طور کلی کانال فلکسیبل فویلی در هزینه ها، زمان، انرژی و بسیاری موارد دیگر مقرون به صرفه و اقتصادی است و همین امر موجب پر طرفدار شدن آن در میان انواع کانال های انتقال هوا شده است.

عمده استفاده کانال فلکسیبل فویلی جهت انتقال هوا در سیستم های انتقال هوای گوناگون و در فضاها و کاربری های مختلفی است.

مقاومت و پایداری بسیار بالا، مقرون به صرفگی در موارد ذکر شده، وزن کم، خاصیت انعطاف پذیری بالا، سرعت، کیفیت، تنوع سایزی و کاربری و بسیاری از ویژگی های دیگر موجب شده اند که این لوله خرطومی به یک لوله خرطومی بسیار پر طرفدار تبدیل شود.

به گونه ای که امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی در زمینه صنعت، افراد به دنبال لوازمی هستند که در بهبود و سرعت بخشیدن به کار آنها کمک بسیاری نماید.

بدین ترتیب کارفرمایان و مهندسین پروژه به جای استفاده از سایر کانال های هوای موجود در بازار که مشکلات بسیاری نظیر هزینه های بالا، خرابی و نیاز به تعمیرات، وزن بالا، عدم انعطاف پذیری، نصب و راه اندازی دشوار، اتلاف انرژی، مقاومت و پایداری کم، کیفیت پایین، سرعت اجرای پایین و… را با خود به دنبال خواهند داشت، در صدد پیدا کردن محصولاتی هستند که این مشکلات را فراهم نکرده و از بین ببرد. در نتیجه استفاده از کانال فلکسیبل فویلی جایگزین بسیار مناسبی برای آن دسته از کانال ها و لوله های هوا خواهد بود که مشکلات فراوانی را به وجود می آورند.

کانال فلکسی فویلی

خرید لوله فلکسیبل آلومینیمی

کانال فلکسیبل فویلی در دنیای صنعت در پروژه‌های مختلف جهت انتقال هوا و سایر مواد استفاده می شود. این کانال هوا از انعطاف پذیری بسیار بالایی برخوردار است. این انعطاف پذیری و حالت خرطومی شکل موجب شده است که بتوان به راحتی و سادگی این کانال هوا را به هر شکل و ساختاری که مورد نیاز است تبدیل کرد و بدین ترتیب در شرایط و فضاهایی که ممکن است عبور و قرارگیری کانال های مختلف در آنها دشوار باشد، این لوله خرطومی به آسانی جای می گیرد و قابل استفاده است. از دیگر خواص انعطاف پذیری این لوله خرطومی زمانی است که قصد انبار کردن کانال های خرطومی را دارید. بدین صورت لوله فلکسیبل فویلی کاملا فشرده شده و در کنار یکدیگر قرار می گیرند. بدین صورت می توان تعداد بسیار زیادی از این کانال فلکسیبل را در فضای انبار قرار داد و یا به هنگام حمل و نقل می توان تعداد زیادی را به صورت فشرده کنار یکدیگر قرار گرفته و حمل نمود.

کانال فلکسیبل آلومینیمی بسیار سبک است چرا که دارای ساختار بسیار ساده است. سبکی وزن آن موجب شده است که بسیار ساده و راحت و به سرعت بتوان آن را حمل نمود و مورد استفاده قرار داد. ساختار ساده این لوله فلکسیبل باعث شده است که سرعت تولید آن بسیار بالا باشد و از طرفی به علت سادگی ساختار، نصب و راه اندازی آن بسیار آسان است.

لوله فلکسی فویلی از فویل آلومینیوم به کمک مفتول‌های فلزی ساخته شده است. بدین ترتیب که ورقه ‌های آلومینیوم به کمک مفتول های فلزی در جای خود محکم قرار می گیرد. آلومینیوم مقاومت بسیاری در برابر عواملی همچون تابش مستقیم خورشید، رطوبت، حرارت، گرمای بالا و سرما شرایط نا مساعد آب و هوایی، انواع حشرات و عوامل غیر طبیعی نظیر مواد شیمیایی، سمی، نفتی، گازی و بسیاری از عوامل آسیب رسان دیگر نشان می دهد. به گونه ای که در برابر این عوامل هیچ گونه آسیبی ندیده و دچار هیچ گونه مشکلی نخواهد شد.

همچنین در برابر عواملی همچون ضربه، سایش، فرسایش، کشش، فشار و… از خود مقاومت بسیار بالایی نشان نمی دهد. بنابراین این ورقه بسیار مقاوم و مستحکم بوده و به همین علت تا مدت ها پس از استفاده دچار هیچ آسیب و صدمه ای نمی شود.

بنابراین طول عمر بسیار بالایی داشته و در طول استفاده دچار صدمه نمی شود. مزیت دیگر این مقاومت این است که هزینه هایی در جهت تعمیرات و نگهداری صرف نخواهد شد. بنابراین در هزینه ها هم بسیار صرفه جویی می نماید.

نصب لوله فلکسیبل فویلی

هزینه هایی که برای تولید و اجرای این لوله فلکسیبل مصرف می شود، هزینه های بالایی نیست. بدین ترتیب می توان این کانال فلکسیبل یک کانال بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی به شمار می رود. از آنجایی که حفظ بودجه در پروژه های مختلف از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، استفاده از این لوله خرطومی درپروژه هایی که حفظ بودجه اهمیت دارد، بسیار مناسب می باشد.

سطح خارجی و داخلی لوله فلکسیبل فویلی هیچ گونه درز و شکافی وجود ندارد و به همین علت عوامل خارجی به درون لوله راه پیدا نخواهند کرد و از طرفی مواد به هنگام عبور از داخل لوله، از هیچ درز و شکافی به بیرون خارج نشده و به آسانی و سرعت از داخل لوله خرطومی عبور کرده و به مقصد می رسد. در نتیجه بدین ترتیب در مصرف انرژی هم تا میزان فراوانی صرفه جویی خواهد شد.

کانال فلکسیبل فویلی در سایزهای متنوعی قابل استفاده است و این تنوع سایزی موجب استفاده گسترده از آن در بسیاری از شرایط و پروژه های مختلف شده است. از پروژه ها و فضای کوچک نظیر مغازه ها و خانه های مسکونی گرفته تا پروژه ها و فضاهای بزرگتر نظیر کارخانه ها و کارگاه ها، فروشگاه ها و پاساژها، فرودگاه ها، هتل ها و… مورد استفاده قرار می گیرد.

ویژگی هایی که برای داکت فلکسیبل فویلی گفته شد، آن را تبدیل به یک لوله خرطومی بسیار کارآمد و مفید کرده است . در بسیاری از انواع کانال های موجود، کیفیت بالایی مشاهده نمی شود و در نتیجه مشکلات و دردسرهایی را پدید می آورند که اکثرا جبران ناپذیر بوده و هزینه های بسیاری را هم متحمل می شود. بنابراین می توان گفت لوله فلکسی فویلی یک گزینه مناسب جهت استفاده به شمار می رود.

لوله خرطومی کولر

با گسترش تکنولوژی و پیشرفت علم، استفاده از تجهیزات بروز و مدرن نیز در صنایع مختلف رو به افزایش می باشد. انواع مختلف لوله خرطومی مانند لوله خرطومی کولر نیز یکی از این مواردی به شمار می رود که با استفاده از آن ها سرعت و سهولت بیشتری در انجام کارها در صنایع مختلف ایجاد شده است.

به عبارت دیگر لوله خرطومی و داکت فلکسیبل از جمله پرکاربردترین مواردی به شمار می آیند که با استفاد از آن ها می توان انتقال و هدایت هوا و مواد را به راحتی و در کمترین زمان انجام داد.

ویژگی های منحصر به فرد این نوع از لوله انتقال هوا، موجب شده است تا بتوان در صنایع مختلف از جمله صنعت ساختمان سازی، خودروسازی، نفت و گاز و پتروشیمی، آزمایشگاه و بیمارستان ها، انواع کارگاه های تولیدی و کارخانه های صنعتی، سوله ها، انبار ها، مجتمع های بزرگ تفریحی، مسکونی، اداری، مراکز پر رفت و آمد عمومی و …. از آن ها بهره بسیاری برد.

خاصیت انعطاف پذیری لوله خرطومی در عین مقاومت و استحکام بالایی که دارند سبب شده است تا روز به روز بر شمار مصرف کنندگان این محصول افزوده گردد و همواره تعداد بیشماری از صاحبان پروژه و کارفرمایان تمایل پیدا می کنند تا از این نوع از کانال انتقال هوا و مواد برای پروژه های خود در زمینه های مختلف، استفاده نمایند.

لوله خرطومی کولر چیست؟

لوله خرطومی هوا انواع مختلفی را شامل می شود. یکی از انواع پرکاربرد این نوع از لوله هوا، لوله خرطومی کولر نام دارد. همانطور که از نام این محصول بر می آید؛ از لوله خرطومی کولر برای انتقال باد سرد و هوای خنک تولید شده توسط کولر ها و هدایت آن به سمت انشعابات داخلی، استفاده می گردد.

با توجه به شیوه سنتی تولید کانال کولر که در قدیم رواج داشته است؛ همه کانال کولر به صورت دستی و به شکل فلزی و چهارگوش ساخته و به بازار ارائه می شدند.

این نوع از کانال کولر به دلیل اینکه جنس فلزی داشتند، دارای وزن بسیار زیادی هم بودند و همین دلیل بود تا حمل و نقل، نصب و استفاده از آن ها همواره با مشکلاتی همراه بود.

از سوی دیگر چهارگوش بودن و زاویه دار بودن این کانال ها سبب می شد تا جابجایی و نصب به مراتب سخت تری در زمان طولانی تری، نسبت به لوله خرطومی کولر که امروزه استفاده می شود؛ داشته باشند.

به علاوه اینکه امکان تجمع آلودگی در گوشه ها و زوایای این نوع از کانال فلزی چهارگوش نیز وجود داشته است. که این امر در رابطه با لوله خرطومی کولر که شکلی خرطومی با سطح مقطعی دایره ای شکل دارد؛ به کلی از بین رفته است.

مورد دیگری که موجب شده است تا لوله خرطومی کولر جایگزین کانال کولر قدیمی شود؛ شیوه تولید سنتی آن می باشد. در گذشته این کانال فلزی کولر به صورت دستی و کاملا سنتی صورت می گرفت. به این ترتیب این امکان وجود داشت که حتی کانال های هم سایز دارای اختلافاتی در سایز و ابعاد نسبت به یکدیگر می شدند.

اما تولید لوله خرطومی کولر کاملا دقیق و با استفاده از دستگاه های بروزی صورت می گیرد که امکان خطا در ابعاد و قطر دهانه این محصل را به حداقل و یا به صفر می رساند.
در ادامه به تفصیل به نحوه تولید لوله خرطومی کولر خواهیم پرداخت.

لوله خرطومی کولر چه انواعی دارد؟

این محصول را می توان از جنبه های متفاوتی در گروه های مختلفی جای داد. این موضوع نشان می دهد که لوله خرطومی کولر دارای نمونه های متنوعی می باشد. به عنوان مثال اولین موردی که موجب تنوع زیادی در تولید لوله خرطومی کولر می گردد؛ جنس این کانال می باشد. نمونه هایی از این کانال در جنس های متفاوتی همچون کانال کولر پلاستیکی، کانال آکاردئونی، کانال فلکسیبل فویلی آلومینیومی و …. تولید و ارائه می گردد که هرکدام با توجه به جنسی که دارند در زمینه های خاصی به کارگیری می شوند.

علاوه بر جنس های متفاوتی که برای لوله خرطومی کولر وجود دارد؛ نمونه ای از لوله خرطومی نیز وجود دارد که می توان آن ها عایق بندی نمود.

عایق بندی کانال فلکسیبل نه تنها می تواند به عنوان سدی در برابر اتلاف انرژی عمل کند و هدررفت انرژی را به حداقل برساند؛ بلکه موجب افزایش مقاومت و استحکام کانال در برابر ضربه های فیزیکی و فشار های منفی بیرونی نیز می گردد.

به علاوه اینکه با توجه به نوع عایق استفاده شده برای عایق بندی لوله خرطومی می توان از افت فشار هوایی که در داخل کنال هوا جریان دارد نیز، تا میزان قابل توجهی جلوگیری نمود. به این ترتیب می توان سهم بزرگی در کاهش هزینه های کلی مربوط به یک پروژه ایفا نمود.

امروزه از عایق های متنوعی می توان برای امر عایقکاری لوله خرطومی کولر استفاده نمود. نمونه هایی از جمله پشم شیشه، پشم سنگ و یا عایق الاستومری که نسل جدید از عایق حرارتی به شمار می رود؛ همه و همه می توانند بر استحکام فیزیکی و مقاومت حرارتی لوله هوا بیفزایند.

استفاده از عایق الاستومری موجب می شود تا کانال فلکسیبل با عایق الاستومری به عنوان یک کانال فلکسیبل عایق صدا نیز به شمار رود.

به این ترتیب نه تنها افت فشار و هدر رفت انرژی به کمترین میزان خود می رسد؛ بلکه صدای ایجاد ده در هنگام عبور جریان هوا در داخل کانال نیز به حداقل می رسد. بنابراین می توان از این راهکار برای محیط هایی که به آرامش بیشتری نیاز داریم؛ استفاده کنیم. محیط هایی مانند منازل مسکونی، مکان های اداری، آموزشی و … که نیاز است تا در سکوت و آرامش بیشتری به کار و فعالیت خود بپردازیم.

مزیت استفاده از لوله خرطومی کولر چیست ؟

همانطور که پیش تر نیز به آن اشاره نمودیم؛ مزایای بیشمار این نوع از لوله خرطومی هوا موجب شده است تا بتوان از آن در زمینه های متفاوتی استفاده نمود.

مهم ترین و بارزترین ویژگی لوله خرطومی کولر در واقع انعطاف پذیری بالا و خاصیت ارتجاعی این محصول می باشد که موجب می شود تا نصب و جابجایی آن به سادگی و در کوتاهترین زمان ممکن صورت پذیرد.

همین خاصیت ارتجاعی و ساختار نرمی که لوله خرطومی کولر دارد، باعث می شود تا بتوان این محصول را تا حد بسیار زیادی فشرده و جمع نمود. در واقع وِزگی جم شدگی زیاد این لوله خرطومی این امکان را به ما می دهد تا بتوان آن را در کارتن های نسبتا کوچک تری بسته بندی و نگهداری نمود.

به همین دلیل است که گفته می شود، نگهداری، انبار کردن، حمل و جابجایی این محصول بسیار ساده می باشد.

از سوی دیگر وزن بسیار سبک نمونه های مختلف این لوله خرطومی سبب شده است تا بتوان به راحتی از این محصول در طول های بسیار بلند برای سیستم سرمایشی استفاده نمود. مقاومت بالای فیزیکی لوله خرطومی کولر در عین حالت پذیری که دارد می تواند این محصول را در برابر کشیدگی و گسستگی های احتمالی در حین جابجایی و نصب، محافظت نماید.

در واقع لازم به ذکر است که همین خاصیت حالت پذیری بالایی که این محصول در شرایط مختلف از خود نشان می دهد، سبب شده است تا در برابر کشیدگی هیچ خراشی و پارگی در بدنه آن رخ ندهد و بتواند فشار زیادی را تا حد بالایی تحمل نماید.

با توجه به تولید لوله خرطومی کولر در مدل ها و جنس های مختلف، می توان اینگونه بیان نمود که برخی از نمونه های این محصول در جنس های خاص مانند لوله خرطومی ساخته شده از جنس پی وی سی ( PVC )، دارای مقاومت قابل توجهی در برابر حرارت و گرمای زیاد نیز می باشند. به همین دلیل است که می توان از برخی نمونه های لوله خرطومی کولر به صورت همزمان برای سیستم سرمایشی و گرمایشی استفاده نمود.

به طور کلی می توان اینطور بیان نمود که لوله خرطومی علیرغم ساختار نرم و حالت پذیری که دارند؛ از مقاومت و استحکام فیزیکی بالایی نیز برخوردار می باشند.
این موضوع در مورد کانال فلکسیبل با عایق الاستومری نیز افزایش می یابد. به این معنی که عایق بندی لوله خرطومی هوا می تواند تا میزان قابل توجهی استحکام آن را افزایش دهد.

از لوله خرطومی کولر در چه زمینه هایی استفاده می شود؟

از لوله خرطومی کولر در موارد بسیار متنوعی می توان استفاده نمود. به طور عمده از کانال فلکسیبل جهت انتقال هوا و مواد مانند ذرات ریز پودری و یا مایعات روغنی مانند نفت و … و یا آب و … می توان بهره بهره برد.

اما از لوله خرطومی کولر به طور خاص جهت اتصال به دهانه کولر ها از انواع متفاوت و دستگاه های خنک کننده، استفاده می شود.

به عنوان مثال لوله خرطومی کولر گازی که امروزه در کشور ما به صورت روز افزون تولید و مورد استفاده قرار می گیرد.

البته همانطور که گفته شد، به دلیل مقاومت بالایی که برخی از نمونه های لوله خرطومی کولر در برابر حرارت و گرما از خود نشان می دهند، می توان از این محصول برای سیستم گرمایشی نیز استفاده نمود.

استفاده همزمان از این محصول برای انتقال هوای گرم و سرد می تواند تاثیر زیادی در کاهش هزینه های نصب و راه اندازی سیستم و سایر تجهیزات وابسته داشته باشد.

معایب لوله خرطومی کولر چیست؟

با توجه به مزایای بسیار زیادی که این نوع از محصولات ارائه می دهند، می توان اینگونه بیان نمود که معایب آن بسیار اندک است تا جایی که نمی تواند مانع از استفاده از این محصل گردد.

شاید بتوان جنس خاص این محصول را یکی از معایب آن برای استفاده در زمینه های خاصی به شمار آورد.

البته که از یک نوع محصول نمی توان در همه زمینه ها و همه کاربرد ها استفاده نمود و این امری طبیعی می باشد که هر محصول مناسب با جنس و ویژگی های خاصی که دارد، برای استفاده و کاربرد به خصوصی در نظر گرفته خواهد شد.

اما با توجه به موردی که پیش تر بیان کردیم حاکی از استفاده از لوله خرطومی در صنایع و پروژه های متنوع، می بایست به این نکته نیز توجه نماییم که در بسیار ی از پروژه های بزرگ مقیاس لازم است تا حجم هوا و یا مواد بسیار زیادی از طریق لوله های بسیار مستحکم و مقاوم در سایز های بسیار بزرگ، جابجا گردد.

مسلما در چنین مواردی نیاز است تا از لوله هایی بسیار مقاوم تر جهت انتقال هوا و مواد و … استفاده نمود. لوله هایی که به عنوان مثال از جنس فلز باشند و از مقاومت بالایی نیز برخوردار باشند.

لوله اسپیرال یا همان کانال اسپیرال گالوانیزه در این موارد می توان انتخاب مناسبی جهت انتقال هوا و مواد در حجم های بالا و با شدت فشار زیاد، به شمار رود.
بنابراین می توان اینطور نتیجه گیری نمود که استفاده از لوله خرطومی کولر یا هر نوع دیگری از کانال فلکسیبل می بایست با توجه به شرایط پروژه و نیازی که داریم، صورت پذیرد.
به این ترتیب می توان سطح بالایی از کارایی را از انواع لوله انتقال هوا انتظار داشت.

تولید لوله خرطومی کولر به چه صورتی می باشد؟

برخلاف کانال های کولر قدیمی که به صورت دستی و کاملا سنتی در کارگاه های کوچک کانال سازی ساخته می شدند؛ امروزه لوله خرطومی کولر با استفاده از تجهیزات و تکنولوژی به روز و به وسیله ماشین آلات پیشرفته ای در کارخانه تولید لوله فلکسی، در تعداد بسیار بالا و به صورت انبوه تولید و به بازار مصرف ارائه می گردد.

ساختار خاص این محصول در بسیار از موارد به صورت دو لایه می باشد که توسط یک رشته فنر فولادی تقویت شده است. در واقع تعبیه این فنر فولادی در ساختار بدنه این محصول سبب می گردد علاوه بر استحکام بالا، خاصیت ارتحای و شکلی خرطومی برای آن ایجاد گردد.

حالت خرطومی و سطح مقطع دایره ای شکل لوله خرطومی کولر موجب می گردد تا حالت پذیری این لوله بیشتر شود و در برابر کشیدگی و یا ضربه های فیزیکی دچار گسستگی و پارگی نگردد.

قیمت لوله خرطومی کولر

عوامل و فاکتور های بسیار زیادی وجود دارد که می تواند موجب افزایش و یا کاهش قیمت لوله خرطومی کولر شود. به عنوان مثال جنسی که این کانال از آن ساخته می شود؛ می تواند مهم ترین عامل در تعیین قیمت کانال باشد. این موضوع بدیهی است که قیمت کانال کولر پلاستیکی کمتر از قیمت لوله خرطومی آکاردئونی می باشد.

از سوی دیگر اندازه و سایز لوله خرطومی کولر نیز می تواند قیمت این محصول را دستخوش تغییراتی نماید. قیمت لوله فلکسی 40 در مقایسه با قیمت لوله خرطومی کولر سایز 20، بیشتر می باشد. و دلیل این افزایش و کاهش قیمت لوله خرطومی بر اساس سایز آن است که برای ساخت و تولید لوله ها در سایز های بزرگ تر از مواد اولیه، زمان، نیروی کار و … بیشتری استفاده می شود. بنابراین می توان اینگونه بیان نمود که با افزایش قطر لوله خرطومی، قیمت آن های نیز افزایش می یابد.

عایقکاری لوله خرطومی کولر یکی دیگر از عواملی به شمار می رود که می تواند موجب افزایش قیمت لوله خرطومی کولر شود.

همانطور که می دانیم استفاده از عایق برای جلوگیری از هدررفت انرژی، افت فشار، نفوذ رطوبت به داخل لوله و … صورت می پذیرد. بنابراین می توان اینگونه بیان نمود که با عایق بندی لوله خرطومی کولر می توان در هزینه های مربوط به تعمیر، نگهداری و راه اندازی مجدد سیستم سرمایشی و گرمایشی، صرفه جویی نمود.

به این ترتیب استفاده از عایق برای لوله خرطومی می تواند موجب کاهش هزینه های کلی یک پروژه در طولانی مدت شود. این موضوع در حالی است که در ابتدای امر اینکار یعنی عملیات عایق بندی لوله ها و تجهیزات تاسیساتی و مکانیکی، کمی هزینه بر به نظر می آید. اما باید به این نکته نیز توجه نماییم که این کار می تواند در طولانی مدت به صرفه جویی در هزینه های کلی منجر شود. به علاوه اینکه سطح کارایی و عملکرد لوله خرطومی و سایر تجهیزات وابسته به آن نیز تا میزان قابل توجهی افزایش می یابد و راندمان کلی بالا می رود.

بنابراین در هنگام انتخاب و خرید محصول مورد نظر خود، می بایست این نکات را نیز مدنظر قرار دهیم تا بهترین انتخاب را برای پروژه عملیاتی خود داشته باشیم.

خرید لوله خرطومی کولر

امروه بسیاری از کارخانه ها و کارگاه های تولید اقدام به فروش انواع لوله فلکسی به صورت مستقیم و بدون واسطه نموده اند.

به این ترتیب مشتریان عزیز می توانند با اطمینان از کیفیت محصول، لوله خرطومی مورد نظر خود را با مناسب ترین قیمت از تولید کننده ، دریافت نمایند.

لوله خرطومی کولر پیشگام سپهر ( Pishgam Sepehr Cool Air Hose )، نیز یکی از انواع محبوب و پرطرفدار از لوله خرطومی در میان کارفرمایان و صاحبان پروژه های بزرگ می باشد که در مناسب ترین قیمت با کیفیت بالا، خدمت مشتریان عزیز ارائه می گردد.

شما عزیزان می توانید برای تهیه این محصول و دریافت مشاوره در خصوص انتخاب مناسب ترین لوله خرطومی بر اساس شرایط پروژه خود، با مشاوران این مجموعه تماس حاصل فرمایید و یا به صورت اینترنتی اقدام به خرید لوله خرطومی مورد نظر خود اقدام نمایید.

لوله فنری کولر

لوله فنری کولر

امروزه مدل های متنوع و جدیدی از انواع داکت ها و کانال های فلکسیبل ساخته و تولید می گردد که با توجه به ویژگی های خاصی که هر کدام از آن ها دارا می باشد در زمینه خاصی کاربرد دارد. مانند لوله فنری کولر که می توان از آن برای انتقال هوای خنک از سمت کولر به سایر بخش ها استفاده نمود.

با توجه به افزایش روز افزون تولید داکت های هوا رسان در انواع و سایز های بسیار متنوع، استفاده از کانال های فلکسیبل نیز بیش از پیش افزایش یافته است. به همین علت است که امروزه می توان گسترش مصرف کنندگان از این نوع از لوله های انتقال هوا و مواد را مشاهده نمود.

لوله فنری کولر چیست ؟

در واقع لوله فنری کولر و یا همان لوله خرطومی کولر که به عنوان کانال کولر استفاده می گردد، برای انتقال هوای سرد و باد خنک از سوی کولر و دستگاه های خنک کننده به سمت انشعابات داخلی و در نهایت به سمت محیط های داخلی، مورد استفاده قرار می گیرد.

از نمونه ها و انواع مختلفی از کانال های خرطومی می توان به عنوان کانال کولر استفاده نمود؛ که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

انواع لوله فنری کولر

یکی از نمونه های موجود از لوله های خرطومی که به عنوان کانال کولر تهیه و به کار گرفته می شود؛ کانال فلکسیبل فویلی و کانال فلکسیبل کمبی می باشد.

کانال خرطومی کومبی از جمله رایج ترین و پرکاربرد ترین نمونه های لوله های فلکسی می باشد که امروزه کاربرد بسیار زیادی را در صنایع مختلف دارا می باشد. یکی از عمده مصارف این لوله خرطومی نیز انتقال هوای کولر به سمت محیط های داخلی می باشد. علاوه بر کانال فلکسیبل کمبی، نمونه های دیگری مانند  لوله خرطومی فلزی، لوله فنری آلومینیومی، کانال کولر پلاستیکی و … نیز وجود دارد.

هرکدام از نمونه های لوله فلکسی نام برده شده، با توجه ویژگی ها و خصوصیت های منحصر به فردی که دارند، در زمینه خاصی برای انتقال هوای کولر مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال از لوله فلزی کولر می توان در مواردی که نیاز به استحکام بیشتری داریم بهره برد. و یا از کانال کولر پلاستیکی در مکان هایی که شرایط کانال کشی خیلی سخت می باشد و مسیر کانال کشی نیز کوتاه است؛ استفاده می گردد. مانند لوله خرطومی کولر گازی.

با توجه به جنس پلاستیکی که این نو از لوله فنری کولر دارد؛ ممکن است تا در برابر فشار های منفی بیرونی دچار کشیدگی و پارگی گردد. البته از برخی از کانال های خرطومی کولر نیز می توان به طور همزمان هم برای سیستم های گرمایشی و هم برای سیستم ها سرمایشی بهره برد. به این معنی که از طریق این نوع از لوله فنری کولر می توان هم باد سرد و هم هوای گرم را منتقل نمود.

این موضوع به آن دلیل است که برخی از نمونه های کانال خرطومی دارای مقاومت قابل قبولی در برابر حرارت وو دمای بالا می باشند. بنابراین می توان از آن ها برای انتقال هوای گرم نیز استفاده نمود. مانند کانال فلکسیبل کمبی که مقاومت دمایی از 20 درجه زیر صفر تا حدود 100 درجه بالای صفر را دارا می باشد. البته این میزان از ظرفیت دمایی مربوط به زمانی است که این لوله فلکسی در حال استفاده مداوم نباشد.

در غیر اینصورت و در حالتی که از لوله فلکسی کومبی به طور دائم استفاده گردد؛ این میزان از مقاومت دمایی به حدود 80 درجه بالای صفر کاهش می یابد که باز هم میزان قابل توجهی می باشد. یکی دیگر از انواع لوله فنری کولر می تواند نمونه هایی از کانال فلکسیبل با عایق الاستومری باشد که از آن هم به عنوان عایق حرارتی و هم به عنوان کانال فلکسیبل عایق صدا بهره برده می شود. با توجه به ویژگی های منحصر به فرد و ساختار سلولی که عایق الاستومری دارا می باشد؛ می توان اینطور بیان نمود که عایق بندی لوله فنری کولر با استفاده از این عایق می تواند سهم بزرگی در افزایش طول عمر مفید این لوله خرطومی داشته باشد.

زیرا از یک سو با ضریب چگالش منحصر به فردی که این عایق دارد می تواند مانع از نفوذ رطوبت به داخل لوله شود و از طرفی به عنوان یک عایق حرارتی از هدررفت انرژی و افت فشار نیز جلوگیری می نماید؛ و از سوی دیگر می تواند سر و صدای تولید شده در هنگام عبور هوا در داخل لوله را تا میزان قابل توجهی کاهش دهد.

بنابراین می توان از این نمونه از کانال های فلکسیبل عایق دار نیز به عنوان کانال کولر در محیط هایی که نیاز است تا سکوت و آرامش بیشتری داشته باشند؛ استفاده نمود. زیرا این عایق می تواند همانند یک عایق صوتی از انتشار صدای اضافی در محیط تا میزان قابل توجهی جلوگیری نماید.

ساختار لوله فنری کولر

اغلب کانا های خرطومی از ساختاری چند لایه تشکیل شده اند که همگی با یک رشته فنر فولادی تقویت شده اند. به عبارت دیگر شکلی خرطومی و سطح مقطعی دایره ای دارند که دارای خاصیت انعطاف پذیری بالایی نیز می باشند.

در واقع این فنر فولادی که در ساختار بدنه آن ها تعبیه می گردد موجب می شود تا علاوه بر ایجاد خاصیت حالت پذیری و ساختار نرم، استحکام و مقاومت بسیار زیادی نیز برای آن ها ایجاد می گردد. به عنوان مثال لوله فنری کولر کومبی دارای ساختاری دو لایه می باشد که یک لایه داخلی آن از فویل آلومینیوم و لایه بیرونی از جنس پی وی سی ( PVC ) مشکی تشکیل شده است. و با توجه به ساختار دو لایه و مقاومی که این لوله خرطومی کولر دارد و همچنین قیمت مقرون به صرفه و مناسبی ککه دارا می باشد؛ امروزه در صنایع بسیار زیادی از آن جهت انتقال هوا و مواد استفاده می شود.

ساختار برخی دیگر از نمونه های لوله فنری کولر نیز متشکل از جنس هایی مانند پلاستیک در لوله خرطومی پلاستیک کولر و یا فلزی مانند کانال خرطومی فلزی و آلومینیومی و … می باشد.

تولید لوله فنری کولر

در گذشته از کانال های فلزی چهارگوش به عنوان کانال کولر استفاده می کردند. با توجه به اینکه تولید و ساخت این نوع از کانال های کولر به صورتی کاملا سنتی و به شیوه دستی صورت می گرفت؛ دقت و سرعت در آن بسیار پایین بود. تا جایی که این امکان وجود داشت تا دو کانال با سایز های یکسان دارای تفاوت های جزئی در ابعاد می شدند.

اما امروزه برای تولید لوله فنری کولر از بروزترین ماشین آلات و تجهیزات مدرن بهره گرفته می شود تا نمونه های جدید از کانال های کولر خرطومی در کارخانه های تولید لوله فلکسی، ساخته و به بازار مصرف ارائه گردد. با توجه به فلزی و زاویه دار بودن کانال های قدیمی که برای کولر ها مورد استفاده قرار می گرفتند؛ حمل، جابجایی و نصب و استفاده از آن ها همواره با دشواری هایی همراه بوده است. به علاوه اینکه سرعت عمل پایین در نصب و سر و صدای بسیار زیاد نیز یک دیگر از معایب استفاده از کانال های قدیمی به شمار می رود.

به این معنی که برای نصب کانال های چهارگوش قدیمی می بایست حتما از یک نیروی متخصص در این زمینه کمک گرفته می شد. اما ساختار و مکانیسم لوله فنری کولر به گونه ای می باشد که در بسیاری از مواقع خود فرد نیز می تواند بدون هیچ گونه تجربه و دانش تخصصی در زمینه لوله های خرطومی و …، اقدام به نصب آن نماید.

کانال های قدیمی نیز به دلیل زاویه دار بودن، موجب تجمع آلودگی در گوشه های کانال را می شدند که این موضوع خود سبب می شد تا از کیفیت هوای تولید شده کاسته گردد و راندمان کانال تا میزان قابل توجهی کاهش یابد. بنابراین می توان اینطور نتیجه گرفت که استفاده از لوله فنری کولر نه تنها می تواند سطح عملکرد سیستم را افزایش دهد بلکه سرعت عمل و سهولت بسیار زیادی را در جابجایی و نصب نیز به همراه خواهد داشت.

مزایا لوله فنری کولر

مهم ترین ویژگی کانال های خرطومی فلکسیبل بودن و خاصیت انعطاف پذیری آن ها می باشد که مهم ترین مزیت آن ها نیز به شمار می رود.

به دلیل ساختار خرطومی شکلی این نوع از کانال های هوا دارا می باشند؛ حالتی نرم و حالت پذیری دارند. این ویژگی سبب می شود تا در صورت کشیده شدن و یا وارد شدن فشار های منفی بیرونی و یا ضربه های فیزیکی، آثاری از گسستگی و یا پاره شدن بر روی بدنه آن به وجود نیاید.

به علاوه اینکه همین خاصیت انعطاف پذیری در این محصول سبب می گردد تا بتوان لوله های فلکسی را تا میزان قابل توجهی فشرده نمود تا جایی که به راحتی در یک کارتن کوچک، حجم زیادی از کانال های خرطومی جای می گیرد. این حالت پذیری بالای لوله های خرطومی موجب می شود تا جابه جایی، نگهداری و انبار کردن و به ویژه نصب آن ها به راحتی و در کوتاهترین زمان ممکن انجام پذیرد.

بر خلاف کانال هی کولر قدیمی که به صورت فلزی و چهارگوش به شیوه ای سنتی ساخته می شدند؛ این نوع از قیمت لوله فنری کولر در کوتاهترین زمان و با سرعت بسیار بالایی نصب می گردد. در بسیاری موارد نیز خود فرد می تواند بدون در اختیار داشتن داشتن و تجربه کافی در زمینه نصب کانال برای نصب و جانمایی این محصول اقدام نماید.

وزن سبک یکی دیگر از مزایای این حصول می باشد که موجب سهولت در استفاده نصب آن نیز می گردد. علاوه بر تمام موارد ذکر شده، می بایست به این نکته نیز اشاره کنیم که سطح داخلی لوله فنری کولر کاملا صاف و یکدست می باشد. برخلاف سطح خارجی این لوله که دارای برجستگی ها و فرورفتگی هایی می باشد که در گام ها و فواصل منظم از یکدیگر واقع شده اند؛ سطح داخلی آن کاملا صیقلی و صاف و عاری از هر نوع برآمدگی و یا فرورفتگی می باشد.

این ویژگی خاص و منحصر لوله های خرطومی در انواع خاص موجب می شود تا در هنگام عبور هوا و یا در برخی موارد در هنگام انتقال مواد به وسیله این لوله های فلکسیبل، هیچ گونه تجمعی از آلودگی ها و به دنبال آن قاچ ها و باکتری ها، در جداره داخلی لوله هوا به وجود نیاید. بنابراین برخلاف کانال های چهارگوش قدیمی که امکان انباشتگی ذرات در زوایای آن وجود داشت؛ در لوله فنری کولر این اتفاق به دلیل ساختار خرطومی و سطح مقطع دایره شکل آن، هرگز رخ نخواهد داد.

همین موضوع می تواند تا میزان بسیار زیادی به بالا بردن سطح راندا و کارایی لوله های فلکسیبل کمک نماید. از سوی دیگر کیفیت هوای منتقل شده از طریق کانال نیز تا حد قابل توجهی افزایش می یابد.

قیمت لوله فنری کولر

معایب لوله فنری کولر

این محصول نیز مانند هزاران محصول دیگری که برای تاسیسات مکانیکی یک ساختمان و یا یک پروژه عملیاتی به کار برده می شود؛ علاوه بر مزایای بیشمار، دارای معایبی نیز می باشد. در بسیاری از پروژه ها نیاز است تا حجم بسیار زیاد و قابل توجهی از مواد و یا حجم زیادی از مایعات را در زمان کوتاه و شدت  فشار بالایی از نقطه ای به نقطه ای دیگر انتقال داد. در چنین مواردی می بایست از لوله هایی برای انتقال آن استفاده نمود که دارای مقاومت و استحکام بسیار بالایی باشد.

شاید مقاومتی که برای انجام اینگونه عملیات مورد نظر می باشد، بیشتر از سطح مقاومت و استحکام لوله های خرطومی باشد. به همین دلیل می توان این موضوع را یک از معایب این نوع از لوله های خرطومی به شمار آورد.

البته این یک امر طبیعی می باشد که نمی توان از یک محصول برای همه کاربرد ها و در همه زمینه ها به صورت گسترده ای استفاده نمود. و آن نیز به این دلیل می باشد که هر محصولی ویژگی های منحصر به فرد و مختص خود را دارد و برای کاربرد در زمینه خاصی در نظر گرفته می شود.

بنابراین می توان اینگونه نتیجه گیری نمود که عدم تطابق ویژگی های کانال خرطومی و داکت های فلکسیبل با برخی از زمینه های کاربردی دلیلی بر وجود عیب و یا نقص در این محصول نمی باشد. 

قیمت لوله فنری کولر

به طور کلی معیار های زیادی در تعیین قیمت لوله های خرطومی دخیل می باشند. کی از مهم تترین عواملی که می تواند موجب افزایش و یا کاهش قیمت لوله فلکسی گردد؛ همان جنس کانال های فلکسیبل می باشد.

همانطور که پیش تر نیز به آن اشاره شد لوله فنری کولر در نمونه ها و جنس های متفاوتی تولید و ارائه میی گردند. با توجه به جنس و یا مواد اولیه که برای تولید آن ها مورد استفاده قرار می گیرد و یا متریال مصرفی هر نمونه از لوله های خرطومی کولر، می توان اینگونه بیان نمود که قیمت این محصول بر اساس جنس آن متغیر می باشد. به عنوان مثال قیمت لوله خرطومی کولر پلاستیکی در سطح پایین تری نسبت به کانال کولر فلزی می باشد و یا کانال فلکسی کمبی قیمتی به مراتب بالاتر از کانال آلومینیومی دارا می باشد.

علاوه بر فاکتور جنس و متریال مصرفی برای تولید انواع مختلف کانال فلکسیبل کولر، تولید این محصول در سایز های متفاوت نیز می تواند قیمت آن را دستخوش تغییراتی نماید.

به عنوان مثال کانال فلکسی 40 قیمتی بیشتر از قیمت کانال خرطومی کولر در سایز 20 و یا پایین تر را دارا می باشد. و دلیل آن است که برای تولید کانال ها در سایز های بزرگ تر از زمان، نیروی انسانی، متریال و مواد اولیه بیشتری استفاده می گردد. بنابراین این یک امر طبیعی می باشد که قیمت لوله های بزرگتر با قطر دهانه بیشتر، از  لوله های خرطومی کوچک تر بیشتر باشد.

یکی دیگر از عواملی که می تواند موجب افزایش قیمت لوله فنری کولر شود؛ عایق بندی نمودن آن می باشد. قیمت کانال فلکسیبل با عایق الاستومری به مراتب بیشتر از قیمت کانال فلکسیبل ساده و بدون عایق می باشد.

البته استفاده از عایق الاستومری می تواند در طولانی مدت با صرفه جویی در هزینه های مربوط به تعمیر و نگهداری سیستم و تجهیزات، منجر به کاهش هزینه های کلی مربوط به یک پروژه نیز گردد. عوامل دیگری نیز مانند رنگ آمیزی، ساخت سفارشی کانال کولر و …. نیز می تواند تاثیر زیادی در افزایش و یا کاهش قیمت لوله فنری کولر داشته باشد.

خرید لوله فنری کولر

امروزه کارخانه ها و کارگاه های تولیدی بسیاری اقدام به تولید و فروش لوله خرطومی و داکت های فلکسیبل به صورت مستقیم و بدون واسطه نموده اند. به این ترتیب مشتریان عزیز می توانند برای تهیه و خرید لوله فنری کولر از تولید کننده، بهترین نمونه را با مناسب ترین قیمت دریافت نمایند.

علاوه بر خرید حضوری می توان به صورت آنلاین و غیر حضوری نیز اقدام به خرید لوله فکسی نمود. در این میان لوله فنری کولر پیشگام سپهر، با بهترین سطح از عملکرد و کیفیت در مناسب ترین قیمت، تولید و به بازار مصرف ارائه می گردد.

شما مشتریان عزیز می توانید برای تهیه و خرید لوله فنری کولر کولر پیشگام سپهر به صورت غیر حضوری و یا از طریق شماره های تماس موجود در وبسایت، با مشاوران متخصص در این مجموعه تماس حاصل نمایید تا ضمن دریافت مشاوره برای خریدی بهتر، مناسب ترین نمونه از کانال خرطومی مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید.

کانال فلکسیبل کولر

در دنیای امروز با پیشرفت علم و گسترش تکنولوژی، به جای کانال های قدیمی که به روش سنتی ساخته می شدند، از کانال فلکسیبل با ساختاری خرطومی شکل، استفاده می شود. کانال فلکسیبل کولر به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارند و در ادامه به آن ها می پردازیم؛ قابل استفاده در صنایع و زمینه های مختلف می باشند.

صنایع مختلفی چون ساختمان سازی و عمران، صنعت خودروسازی، کارگاه های تولیدی، کارخانه های بزرگ صنعتی، صنعت نفت و گاز و پتروشیمی، کارگاه های نجاری، کارخانه های چوب بری، کارخانه های تولید سنگ و کاشی و سرامیک، آزمایشگاه ها و اتاق های پاک، آشپزخانه های صنعتی، مراکز عمومی مانند مراکز خرید و مجتمع های تفریحی همچون هتل ها و …، فرودگاه ها، سالن های همایش، ورزشگاه ها و سالن های بزرگ ورزشی، پارکینگ های طبقاتی و هزاران مورد دیگر وجود دارند که همگی برای انتقال هوا و یا مواد و حتی برخی مایعات از کانال فلکسیبل بهره می برند.

یک مدل از کانال فلکسیبل هوا برای کانال کشی مربوط به داکت اسپیلت، یک مدل دیگر برای سیستم تهویه مطبوع و یا نمونه ای هم به عنوان کانال کولر و تحت نام کانال فلکسیبل کولر مورد استفاده قرار می گیرد.

کانال فلکسیبل کولر چیست ؟

در گذشته برای کانال کشی کولر ها در ساختمان ها با کاربری های مختلف از مسکونی گرفته تا تجاری و اداری از کانال پیش ساخته که با شیوه ای سنتی تولید و ساخته می شدند؛ استفاده می شد.

این نوع از کانال کولر دارای معایبی بود که موجب شد تا جایگزین مناسبی برای آن پیدا شود. یکی از معایب این کانال فلزی بودن آن می باشد. با توجه به جنسی که دارد؛ کاملا سخت و غیرقابل انعطاف می باشد. به علاوه اینکه همین موضوع سبب می شود تا وزن بیشتری داشته باشد. که حمل و نقل و نصب آن را دشوار تر می نماید. بنابراین با معرفی کانال فلکسیبل کولر بسیاری از این موارد رفع و عملکرد کانال کولر تا حد بسیار زیادی بهبود یافت.

البته این به آن معنی نمی باشد که دیگر نمی توان از کانال کولر فلزی چهارگوش استفاده نمود. و همانطور که می بینیم امروزه بسیاری از کارفرمایان ساختمانی هنوز از این نوع از کانال کولر در ساختمان سازی استفاده می کنند.

به ویژه در طراحی و ساخت ساختمان ها و مجتمع های مسکونی که نیاز به تعدیل قیمت تا حد بسیار زیادی حائز اهمیت می باشد.

بنابراین می توان اینگونه بیان نمود که کانال فلکسیبل کولر نسل جدید از کانال کولر می باشد که امروزه در بسیاری از پروژه های ساختمانی جهت انتقال باد و هوای خنک کولر از آن استفاده می گردد. به این ترتیب می توان از مزایای این نوع از کانال کولر نیز نسبت به مدل هی قدیمی تر بهره بسیار برد. زیرا لازم است تا مدلی که جایگزین نمونه های قبلی از یک محصول می گردد؛ علاوه بر رفع مشکلات مدل های پیشین، دارای مزیت هایی نیز باشد که استفاده از آن را تا میزان بسیار زیادی آسان تر و عملکرد آن را بهبود بخشد.

انواع کانال فلکسیبل کولر

کانال فلکسیبل به طور کلی مدل های متنوعی را شامل می شوند. مهم ترین عاملی که موجب تفاوت در مدل های مختلف کانال فلکسیبل می گردد همان جنس محصول می باشد. در میان نمونه های مختلف این لوله خرطومی جنس های متفاوتی شامل پی وی سی ( PVC )، پی یو یا همان پلی اورتان ( PU )، نمونه های پارچه های نسوز و برزنتی، آلومینیومی و فویلی، برزنتی و … موجود می باشد که هر کدام بر اساس کاربرد و هدفی پروژه در مورد خاصی به کارگیری می شوند. نمونه های دیگری از کانال فلکسیبل هوا وجود دارد، مانند کانال فلکسیبل نسوز که از آن نیز می توان برای انتقال شعله و هوایی با دمای بسیار بالا بهره برد.

اما در اینجا برای انتقال هوای سرد و باد خنک کولر های در ساختمان ها می توان از نمونه های ساده تری نیز استفاده نمود. در این میان از کانال فلکسیبل آلومینیومی می توان به عنوان یک کانال فلکسیبل کولر استفاده می گردد. انواع دیگری مانند کانال آکاردئونی و یا کانال کولر پلاستیکی نیز موجود می باشد که با توجه به شرایط پروژه می توان از آن ها بهره برد. علاوه بر مدل هایی که می توان از آن های به عنوان کانال فلکسیبل کولر استفاده نمود؛ نمونه های دیگری از کانال خرطومی موجود می باشد که می توان آن ها را عایق بندی نمود تا علاوه بر افزایش استحکام، طول عمر بالاتری نیز به همراه داشته باشد.

امروزه از عایق های بسیار متنوعی می توان جهت عایق بندی کانال هوا در مدل های متنوع، استفاده نمود. نمونه هایی از عایق مانند پشم شیشه، پشم سنگ و … اما در میان همه این نمونه های نسل جدیدی از عایق ها تحت عنوان عایق الاستومری می تواند بهترین انتخاب جهت عایق بندی نمودن کانال فلکسیبل کولر به شمار رود. این نوع از عایق با توجه به تکنولوژی ساخت پیشرفته ای که دارند؛ دارای یک ساختار سلولی می باشند که به کاهش نفوذ رطوبت بسیار کمک می کند.

بنابراین می توان اینگونه بیان داشت که با استفاده از کانال فلکسیبل با عایق الاستومری به عنوان کانال فلکسیبل کولر می توان تا حد بسیار زیادی از نفوذ رطوبت به داخل لوله جلوگیری نمود. به علاوه اینکه این عایق مانند سدی در برابر عبور حرارت عمل می نماید. بنابراین هوای داخل کانال کولر بدون کوچکترین افت در فشار، منتقل می گردد.

به این معنی که با استفاده از عایق الاستومری جهت عایق کاری این نوع از کانال کولر،علاوه بر افزایش استحکام کانال کولر، می توان از کاهش افت فشار و همچنین هدررفت انرژی در کانال فلکسیبل کولر اطمینان حاصل نمود.

به علاوه اینکه با این کار طول عمر کانال کولر و کلیه تجهیزات و سیستم های وابسته نیز تا حد بسیار زیادی افزایش می یابد. بدین ترتیب می توان گامی بزرگ در جهت کاهش هزینه های مربوط به تعمیر و نگهداری و بازسازی لوله ها، کانال کولر و … برداشت.

این موضوع همچنین می تواند سبب گردد تا سطح عملکرد کانال فلکسیبل کولر تا میزان زیادی افزایش یابد و به عنوان یک کانال فلکسیبل عایق صدا نیز عمل ناید و هوای خنک تولید شده در کولر ها با بهترین کیفیت به سمت فضاهای داخلی ساختمان هدایت کند.

تولید کانال فلکسیبل کولر

در واقع می توان اینطور بیان نمود که شیوه خاص و روش منحصر به فرد تولید کانال فلکسیبل است که موجب می گردد تا این نوع از کانال هوا دارای ویژگی های منحصر به فردی باشند. همه یا بهتر است بگوییم بیشتر لوله خرطومی از ساختاری چندلایه تشکیل شده اند که همگی با یک رشته فنر فولادی که به صورت مارپیچ در لابه لای لایه های آن تنیده شده است؛ تقویت می گردد. در واقع همین فنر فولادی تعبیه شده در ساختار بدنه کانال فلکسیبل است که می تواند حالتی ارتجاعی و انعطاف پذیر را به این محصول ببخشد و شکل خرطومی مانندی به آن بدهد.

از سوی دیگر این فنر فولادی موجود در ساختار کانال فلکسیبل، موجب می شود تا استحکام و مقاومت آن ها در برابر ضربه و فشار های منفی بیرونی تا میزان قابل توجهی افزایش یابد. به همین دلیل است که کانال فلکسیبل علیرغم حالت نرم و انعطاف پذیری که دارد، بسیار مقاوم و مستحکم نیز می باشد و می توان از آن در بسیاری از پروژه های صنعتی در مقیاس های بسیار بزرگ نیز استفاده نمود.

جنس کانال فلکسیبل کولر می تواند با توجه به کاربرد آن و زمینه استفاده و شرایط کلی ساختمان و … متفات باشد. به عنوان مثال در برخی از پروژه های می توان جهت انتقال هوای خنک از کانال کولر پلاستیکی بهره برد. در واقع همین حد از استحکام و کارایی برای این سطح از پروژه کفایت می کند.

اما لازم به ذکر است که در برخی موارد دیر نیاز است تا مقاومت کانال کولر را تا حدی افزایش دهیم. در این موارد می توان از نمونه هایی همچون کانال فلکسیبل آلومینیومی، آکاردئونی و … نیز بهره برد.

و یا همانطور که پیش تر به تفصیل به آن پرداختیم؛ می توانیم از کانال فلکسیبل با عایق الاستومری بهره برد. تا بدین ترتیب هم استحکام کانال را تا میزان قابل توجهی افزایش دهیم و هم از سوی دیگر سطح عملکرد و کارایی آن را بهبود بخشیم. گذشته از جنس های مختلف کانال فلکسیبل کولر می توان به تولید آن در سایز ها و اندازه های متفاوت نیز اشاره نمود.

این نوع از کانال خرطومی در سایز های مختلف و با قطر دهانه بسیار کوچک تا بسیار بزرگ تولید می گردد. معیار کار جهت انتخاب سایز مناسب برای کانال فلکسیبل کولر همان شرایط پروژه مانند سایز دهانه دستگاه های هواساز و یا کولر ها، میزان فشار هوای داخل کانال، حجم هوای عبوری از داخل کانال کولر، حجم فضایی که قرار است به وسیله این کانال هوارسانی گردد و … می باشد که در تعیین سایز دهانه کانال فلکسیبل کولر بسیار موثر واقع می گردد و توجه به آن بسیار ضروری می باشد.

خرید کانال فلکسیبل کولر

با توجه به پیشرفت هایی که در صنعت ساختمان سازی به وجود آمده است و سرعت این پیشرفت ها در صنایع مختلف، می توان اینطور بیان نمود که استفاده از کانال فلکسیبل کولر به عنوان جایگزین کانال کولر قدیمی، در واقع یک نوع همگام بودن با پیشرفت تکنولوژی به شمار می رود.

با خرید این نوع از کانال کولر می توان از وقوع مشکلات بسیار زیادی که در جریان استفاده از کانال ای کولر قدیمی رخ می داد؛ جلوگیری نمود. به علاوه اینکه استفاده از کانال فلکسیبل کولر دارای مزایای بی شماری می باشد که می تواند امر جانمایی و نصب، حمل و نقل، نگهداری و انبار کردن و در نهایت استفاده از آن را بسیار آسان تر نماید. سرعت و سهولت استفاده از این نوع از کانال کولر موجب می شود تا روز بروز تعداد بیشتری از صاحبان صنعت و همچنین کارفرمایان پروژه های بزرگ ساختمانی، مشتاق استفاده از این محصول گردند.

امروزه خرید کانال فلکسیبل کولر هم به صورت حضوری و هم به صورت خرید اینترنتی و آنلاین امکان پذیر می باشد. در بسیاری مواقع نیز می توان با حذف واسطه های خرید و فروش کانال فلکسیبل به صورت مستقیم این محصول را تولیدکنندگان کانال فلکسیبل کولر و تجهیزات وابسته آن، خریداری نمود. به این ترتیب نه تنها می توان از کیفیت و اصالت کالا اطمینان حاصل نمود؛ بلکه نوعی تضمین برای قیمت آن نیز وجود خواهد داشت.

کانال فلکسیبل کولر پیشگام سپهر ( Pishgam Sepehr Flexible Cool Air Duct )، نیز از انواع بسیار با کیفیت و مرغوب از این محصول می باشد که مشتریان عزیز می توانند این کالا را بدون وجود واسطه و به صورت مستقیم از تولید کننده، خریداری نمایند و از قیمت بسیار ارزان و به صرفه آن اطمینان داشته باشند.

نکته قابل توجه برای خرید کانال فلکسیبل کولر این است که پیش از انتخاب و خرید این محصول می بایست به نکات و موارد مهمی نیز توجه نمود. نکاتی از قبیل سایز مناسب لوله خرطومی که مورد استفاده قرار می گیرد، حجم هوایی که قرار است تا از طریق این کانال کولر به فضای داخلی ساختمان انتقال یابد و سرعت پخش و انتشار مورد نظر و … همگی از عواملی هستند که در انتخاب و خرید کانال کولر بسیار حائز اهمیت می باشند.

از سوی دیگر توجه به جانمایی و شرایط نصب کانال کولر نیز یکی از موارد بسیار مهم دیگری می باشد که در هنگام خرید می بایست به آن توجه ویژه ای نمود. به عنوان مثال استفاده از کانال کولر به عنوان کانالی که قرار است به صورت توکار و یا روکار جانمایی گردد؛ و یا استفاده از سقف کاذب در فضای داخلی و به طور کلی توجه به کلیه این شرایط در نصب کانال کولر، همگی از مواردی هستند که می تواند برای انتخاب نوع و سایز کانال فلکسیبل کولر به ما کمک کند.

قیمت کانال فلکسیبل کولر

موارد بسیار زیادی وجود دارند که می تواند قیمت کانال فلکسیبل را تحت تاثیر قرار دهد. در این میان برخی از این موارد موجب افزایش و کاهش ناگهانی و با شدت زیادی در قیمت آن گردد و برخی دیگر نیز تفاوت چندانی در قیمت این محصول ایجاد نمی کند.

به عنوان مثال یکی از مواردی که می تواند تا حد بسیار زیادی موجب تغییر قیمت در نمونه های مختلف کانال فلکسیبل گردد؛ تفاوت در جنس ورقی است که کانال هوا از آن ساخته می شود.

اینکه از چه نوع کانال کولری و از چه جنسی استفاده نماییم می تواند به طور کلی قیمت و هزینه های مربوط به یک پروژه را دستخوش تغییر نماید. به عنوان مثال قیمت کانال کولر پلاستیکی در مقایسه قیمت کانال کولر آلومینیومی قطعا در سطح پایین تری می باشد و به همین صورت می توان قیمت سایر نمونه های کانال فلکسیبل کولر را در نظر گرفت و مقایسه نمود.

مورد دیگری که می تواند در تعیین و تفاوت قیمت کانال فلکسیبل تاثیر گذار باشد؛ سایز این محصول است. این موضوع بدیهی است که استفاده از سایز های بزرگ تر دارای قیمت بیشتری در مقایسه با سایز های کوچکتر می باشند.

تفاوت قیمت در میان سایز های متفاوت کانال کولر فلکسیبل را می توان به علت تفاوت در میزان مواد اولیه و زمان ساخت و .. آن در هنگام تولید کانال در نظر گرفت. به همین دلیل است که به هر میزانی که کانال کولر بزرگ تر و به قطر دهانه بزرگ تری داشته باشد؛ قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.

موارد دیگری نیز می تواند در تعیین قیمت کانال فلکسیبل و به طور خاص در تعیین قیمت کانال کولر فلکسیبل موثر واقع گردد که زمینه کاربرد، طول شاخه، رنگ، تولید سفارشی و … می تواند از نمونه های آن به شمار رود.

کاربرد کانال فلکسیبل کولر

همانطور که از نام این این محصول مشخص است، عمده کاربرد این کانال جهت نصب و اتصال به دستگاه های خنک کننده و کولر ها می باشد. د واقع این محصول جایگزین نمونه های قبلی و قدیمی کانال فلزی قدیمی شده است که می تواند با توجه به مزایای منحصر به فردی که دارد، جایگزین مناسبی برای آن به شمار رود.

مزایای کانال فلکسیبل کولر

به دلیل مزایای بیشماری که استفاده از این نوع از کانال خرطومی دارا می باشند؛ روز به روز بر استفاده کنندگان آن ها افزوده می گردد.

مهم ترین و بزرگ ترین خصوصیت کانال کولر فلکسیبل حالت نرم و انعطاف پذیر آن می باشد. همین خاصیت سبب می گردد تا این محصول تا حد بسیار زیادی قابلیت جمع شدگی و فشرده شدن را داشته باشد. به همین دلیل است که می توان طول های بسیار زیادی از این کانال را در کارت های به نسبت کوچکی بسته بندی و نگهداری نمود.

خاصیت انعطاف پذیری این محصول سبب شده است تا کانال خرطومی در برابر کشیدگی نیز بسیار مقاوم عمل نمایند.

علیرغم نرمی و حالت ارتجاعی کانال فلکسیبل کولر، به دلیل ساختار و شیوه تولید منحصر به فردی که دارد؛ مقاومت بسیار خوبی نیز در برابر هرگونه فشار و ضربه فیزیکی، از خود نشان می دهد. به طوری که می توان از این محصول در زمینه های مختلفی استفاده نمود.

اسامی دیگر این محصول

کانال فلکسیبل فویلی، لوله خرطومی فویلی، خرطومی آلومینیومی، لوله خرطومی آلومینیومی، داکت فلکسیبل فویلی، فلکسی

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 5 / 5. 1

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کانال فلکسیبل فویلی”

شرکت پیشگام سپهر برساد

مشاوره و فروش
02186017572

09120042710