خانهفروشگاهکانال فلکسیبلکانال فلکسیبل با عایق پلی استر

کانال فلکسیبل با عایق پلی استر

334,000 تومان2,548,000 تومان

قیمت محصول فوق مربوط به سال 1397 میباشد. جهت دریافت لیست قیمت این محصول به ما در واتساپ پیام دهید.

شناسه محصول: نامعلوم دسته:

کانال کشی و عایق کاری کانال های هوا پس از نصب ، همواره با دشواری های اجرایی روبرو بوده است، بویژه در سقف های کاذب کم ارتفاع که امکان فعالیت بسیار محدود می باشد، این مسئله باعث افزایش روز افزون تقاضا برای کانال های پیش عایق گردیده است. یکی از انواع این محصول کانال فلکسیبل با عایق پلی استر است.

در این راستا شرکت پیشگام سپهر برساد(PSB)، همگام با تکنولوژی روز دنیا ،برای اولین بار در ایران 2 محصول جدید خود، کانال فلکسیبل با عایق الاستومری (EPDM) و روکش آلومینیوم و همچنین محصول کانال فلکسیبل با عایق پلی استر و روکش PVC که با نام کانال فلکسیبل IFD شناخته می شود را به بازار عرضه می نماید.

برخلاف نمونه ها ی دیگر که عایق را پس از تولید کانال بصورت غلافی روی آن قرار می دهند (که معمولا این عایق از جنس پشم شیشه بوده و علاوه بر حجم بالا و عمر کوتاه ، اثرات سویی بر سلامتی انسان دارد) محصولات شرکت پیشگام سپهر برساد (PSB) شامل 3 لایه بهم پیوسته است که همزمان درحین تولید با هم به ترتیب، پیرامون یک سیم فنری مارپیچ قرار گرفته و به همدیگر بافته می شوند.

ساختار کانال فلکسیل با عایق پلی استر

  • لایه داخلی از آلومینیم لمینیت شده
  • لایه میانی از فوم فشرده پلی استر
  • لایه خارجی روکش محافظ از جنس پی وی سی ( PVC )

کانال فلکسیبل با عایق پلی استر در قطر های 10 تا 60 سانتیمتر و طول 6 متر به صورت استاندارد تولید می شود و برای قطر های خارج از این محدوده به صورت سفارشی تولید می شود. همچنین این محصول به رنگ مشکی تولید می شود که به صورت سفارشی با pvc سفید و یا رنگ های دیگر قابل تولید است.

دمای کار مقاوم آن در بازه دمایی 110+ الی 30- درجه سانتیگراد می باشد و بیشتر برای کانال کشی هوای رفت کاربرد دارد.

ویژگی های داکت فلکسی با عایق پلی استر

  • سبک
  • پایداری بالا
  • قابلیت نصب آسان
  • مقاومت سایشی بالا
  • غیر سمی و بدون بو
  • جذب آب بسیار پایین
  • مقاوم در برابر خوردگی
  • صد درصد قابل بازیافت
  • قابلیت جذب ضربه بسیار بالا
  • عدم ایجاد گردو غبار در محیط
  • نسبت استحکام به وزن بسیار خوب
  • مقاوم در مقابل رشد قارچ و میکروب
  • دوام بالا و افت ناچیز در ارتفاع و ضخامت
  • مقاومت بالا در برابر نفوذ رطوبت و بخار آب
  • سطح اشتعال پایین تر نسبت به عایق های دیگر
  • مقاوم در بازه دمایی 80+ الی 30- درجه سانتیگراد
  • فشردگی بالای این نوع عایق ها باعث جلوگیری از انتقال صدای جریان
  • هوا در طول کانال های فلکسیبل می گردد.
کانال فلکسیبل آی اف دی

کاربرد کانال فلکسیبل با عایق پلی استر

کانال فلکسیبل با عایق پلی استر نوعی کانال انعطاف پذیر است که به راحتی به هر شکل و حالتی در می آید و همین امرموجب استفاده گسترده و کاربردی از آن در بسیاری از فضاها و کاربری ها شده است.

این محصول جهت انتقال هوا در سیستم های تهویه مطبوع، سرمایش و گرمایش، کانال کشی داکت اسپیلیت و کانال کشی کولر بسیار پر مصرف است. به طور کلی در کلیه پروژه های ساختمانی از جمله مسکونی، تجاری، اداری، هتلها، بیمارستان ها، آزمایشگاه ها و حتی کاربری های صنعتی مورد مصرف است.

عایق پلی استر بکار رفته در ساختار داکت فلکسیبل با عایق پلی استر مزایای فراوانی برای این نوع کانال هوا داشته است.

عایق پلی استر موجب محافظت از کانال فلکسیبل در برابر بسیاری عوامل می شود که در نهایت داکت فلکسیبل با عایق پلی استر را تبدیل به یک کانال هوای بسیار مقاوم می نماید. کانال فلکسیبل با عایق پلی استر در برابر عوامل جانی طبیعی نظیر آب و هوای گوناگون، شرایط جوی مختلف، عواملی همچون نفوذ رطوبت، حرارت، باران، برف، باد و… بسیار مقاوم بوده و مانع از نفوذ و ورود این عوامل می گردد.

از طرفی کانال فلکسیبل با عایق پلی استر از چنان استحکام و مقاومتی برخوردار است که در برابر انواع ضربه، فشار، کشش، پوسیدگی، فرسایش و عوامل این چنینی هم از خود مقاومت بسیار بالایی نشان می دهد که در نهایت موجب شده است تا طول عمر داکت فلکسیبل با عایق پلی استر بسیار بالا باشد به گونه ای که حتی در طول استفاده از این کانال انتقال هوا نیاز به تعمیر قسمتی از آن و یا تعویض آن به طور کلی نخواهد بود و در نتیجه علاوه بر طور عمر بالا، هزینه های احتمالی ناشی از این موارد هم کاملا حذف و یا کاهش پیدا می کند.

کانال فلکسیبل با عایق پلی استر از وزن بسیار پایینی برخوردار بوده و به علت سبکی وزن به راحتی جابه جا می شود و این مورد از دیگر مزیت های بسیار مهم این لوله خرطومی به شمار می رود.

هزینه هایی که در جهت تولید و سپس اجرای داکت فلکسیبل با عایق پلی استر مصرف می شود، هزینه های بالایی نیستند و تنها با صرف هزینه های بسیار کم و محدود می توان تعداد زیادی از داکت فلکسیبل با عایق پلی استر را تولید و مورد استفاده قرار داد. بنابراین در هزینه ها هم برخلاف بسیاری از کانال ها هوا صرفه جویی می نماید. با توجه به مزایای فراوان ذکر شده برای داکت فلکسیبل با عایق پلی استر، می توان گفت که این کانال هوا یک گزینه بسیار مناسب و کاربردی در بسیاری از پروژه ها به شمار می رود.

داکت فلکسیبل با عایق پلی استر یکی از بهترین انواع کانال‌های هوای موجود در دنیای صنعت است. این کانال فلکسیبل با عایق پلی استر دارای انعطاف پذیری بسیار بالایی است بدین صورت که در بسیاری از شرایط و فضاها به راحتی قابل استفاده بوده و از آن می توان در پروژه هایی که دارای نواحی صعب العبور هستند به راحتی استفاده نمود.

داکت فلکسیبل با عایق پلی استر مجهز به عایق پلی استر است و درواقع این عایق نوعی از مقاوم‎‌ ترین عایق ها به شمار می رود چرا که در برابر بسیاری از عوامل موجود در طبیعت، مانند نفوذ و ورود حشرات و جانوران، شرایط جوی و آب و هوایی مختلف نظیر سرما و گرما، باران، باد، رطوبت، حرارت و… که درواقع عایق پلی استر درست همانند یک سپر عمل کرده و مانع از ورود این دسته از عوامل به داخل لوله خرطومی می شود.

از طرفی وجود عایق و فنری که ساختار داکت فلکسیبل با عایق پلی استر را شکل می‌دهد، موجب تشکیل یک ساختار بسیار مقاوم و مستحکم شده است که در برابر انواع ضربه، فشار، کشش، سایش، پارگی، فرسایش و… بسیار مقاوم بوده و دچار هیچ گونه آسیب و صدمه ای نمی شود. همین امر موجب شده است که این لوله خرطومی دارای طول عمر بسیار بالایی باشد و در اثر استفاده مداوم در شرایط گوناگون به هیچ وجه نیاز به تعمیرات و نگه داری خاصی نداشته باشد. از این رو در مورد هزینه های احتمالی ناشی از خراب شدن لوله خرطومی تا حد فراوانی صرفه جویی کرده و موجب کاهش هزینه ها خواهد شد.

اما ذکر این نکته الزامی است که به طور کلی داکت فلکسیبل با عایق پلی استر یک کانال بسیار مقرون به صرفه است چرا که هزینه هایی که در جهت تولید این لوله خرطومی صرف می شود، شامل هزینه های بالایی نبوده و با صرف هزینه اندکی می توان تعداد بالایی از این لوله خرطومی را تولید نموده و از طرفی با صرف هزینه ای اندک می توان آن را نصب و راه اندازی نمود.

کانال فلکسی عایق پلی استر

تولید کانال فلکسیبل با عایق پلی استر

سرعت تولید و اجرای داکت فلکسیبل با عایق پلی استر بسیار بالا است. در طی زمان کوتاهی می توان تعداد بالایی از این لوله خرطومی را تولید نمود و علت این امر هم سادگی ساختار این لوله خرطومی است. به دلیل سادگی در ساختار آن، به سرعت هم نصب و اجرا شده و در محل پروژه جای می گیرد. به همین علت نیازی به نیروهای نصاب فراوانی نیست و تنها به کمک یک نیروی نصب حرفه ای و با تجربه می توان این لوله خرطومی هوا را نصب و راه اندازی نمود. ویژگی های ذکر شده نقش بسیار مهمی را در مدیریت و کاهش هزینه ها و زمان ایفا کرده و سرعت اجرای پروژه را بسیار افزایش می دهند.

داکت فلکسیبل با عایق پلی استر دارای وزن بسیار سبکی هم بوده و همین امر موجب شده است که سرعت حمل و نقل این لوله خرطومی هم تا حد فراوانی افزایش یابد.

انعطاف پذیری داکت فلکسیبل با عایق پلی استر که به عنوان یک مزیت بسیار عالی برای این لوله هوا به شمار می رود موجب شده است که در هنگام انبار کردن هم فضای کمتری را اشغال نماید چرا که فشرده و جمع شده و به همین علت فضای بسیار کمی را اشغال می نماید. این ویژگی نسبت به سایر لوله های هوای موجود در بازار یک برتری بسیار مهم به شمار می رود چرا که اکثر کانال ها به صورت صلب و غیر منعطف بوده و به همین علت جمع و باز نمی شوند. بدین ترتیب انبار کردن و نگهداری از آنها کار بسیار دشواری به نظر می رسد.

از طرفی بسیاری از کانال های هوا مشکلات و دردسرهایی را پدید می آورند که همگی ناشی از کیفیت بسیار پایین آنها است که در نتیجه موجب رخ دادن اختلال در کل سیستم شده و در نهایت موجب می شوند که طول عمر کانال و کل سیستم تا میزان فراوانی کاهش یابد. بنابراین امروزه بسیاری از مهندسین و کارفرمایان جهت اجرای پروژه های گوناگون خود ترجیح می دهند که این لوله خرطومی را جایگزین سایر انواع لوله ها کنند تا بتوانند بیشترین و بهترین بازدهی را دریافت کنند.

کانال فلکسیبل IFD

کانال فلکسیبل IFD

با پیشرفته شدن صنایع و گسترش روزافزون علم و تکنولوژی، امروزه اهمیت صرفه جویی در مصرف انرژی بر کسی پوشیده نیست. بنابراین لازم است تا در هر زمینه ای و در هر صنعتی، این موضوع بسیار مهم در نظر گرفته شود. امروزه در صنعت تهویه هوا و کلیه سیستم های سرمایشی و گرمایشی نیز این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. به همین دلیل است که در جریان کانال کشی هایی که برای اینگونه از سیستم ها در داخل و یا خارج از ساختمان انجام می پذیرد؛ از عایق کاری جهت جلوگیری از هدررفت انرژی بهره برده می شود. محصول کانال فلکسیبل IFD یکی از محصولات عایق دار جهت انتقال هوا می باشد که به معرفی آن می پردازیم.

برای عایق کاری کانال های هوا چه محصولاتی مورد استفاده هستند؟

برای این منظور هم می توان از عایق های موجود در بازار استفاده نمود و هم می توان از کانال ها و لوله های پیش عایق برای انجام داکت کشی بهره برد. به عنوان مثال عایق هایی همچون عایق پشم شیشه و یا پشم سنگ، عایق پلی استر، عایق های الاستومری و … وجود دارند که می توان برای عایق کاری لوله ها، تجهیزات و سیستم های سرمایشی و گرمایشی مانند تجهیزات موتورخانه ای، منبع آب و … از آن ها استفاده نمود که البته بهتر است در انتخاب عایق دقت لازم را داشته باشیم. برای مثال عایق پشم شیشه و عایق پشم سنگ به دلیل مشکلاتی که برای سلامت انسان ایجاد می کنند اصلا مورد توصیه نیستند. که البته این برای مواردی است که عایق بندی پس از کانال کشی و نصب و جانمایی تجهیزات مکانیکی، حرارتی و برودتی انجام می پذیرد.

همانطور که به آن اشاره کردیم؛ در بسیاری موارد نیز می توان از کانال هایی استفاده نمود که از قبل به صورت عایق بندی شده، تولید شده اند. به این نوع از کانال های هوا، کانال های پیش عایق نیز گفته می شود که کانال فلکسیبل IFD از نمونه های پرکاربرد آن به شمار می رود. بنابراین می توان اینگونه بیان نمود که با توجه به ضرورت انجام عایق کاری سیستم های تهویه و یا همچنین سیستم های سرمایش و گرمایش از یک سو، و مشکل بودن عملیات عایق کاری پس از اجرا و نصب کانال ها؛ استفاده از کانال های پیش عایق همچون کانال آی اف دی ( IFD )، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار شده است. تنها در اینصورت است که می توان ادعا نمود کل مسیر کانال کشی مورد نظر به صورت یکپارچه و کامل، عایق بندی شده است. به این ترتیب هیچ گونه اتلاف انرژی وجود نخواهد داشت. به علاوه اینکه در طولانی مدت این موضوع به افزایش طول عمر و سلامت کلی سیستم نیز منجر خواهد شد. 

کانال فلکسیبل IFD چیست؟

کانال فلکسیبل IFD با دارا بودن عایق پلی استر در ساختار خود، به عنوان یک کانال پیش عایق شناخته می شود. به طور کلی ساختار بدنه این عایق متشکل از سه لایه داخلی، میانی و بیرونی می باشد. لایه داخلی کانال فلکسیبل IFD از جنس فویل آلومینیوم لمینت شده، لایه میانی یک لایه پلی استر فشرده شده به عنوان عایق حرارتی و لایه خارجی نیز که آخرین لایه به شمار می رود؛ از جنس پی وی سی ضخیم می باشد.

در واقع این لایه پی وی سی PVC به عنوان یک پوشش ضخیم در آخرین لایه استفاده می شود که موجب افزایش استحکام بدنه این محصول نیز می گردد.

کل این مجموعه سه لایه به وسیله یک رشته فنر فولادی در به صورت مارپیچی در هم تنیده می گردد. به این ترتیب این محصول حالتی انعطاف پذیر و ارتجاعی با یک مقطع دایره ای و حالتی خرطومی و لوله ای به خود می گیرد. استفاده از فنر فولادی در ساختار آن همچنین می تواند موجب افزایش استحکام این محصول نیز شود. زیرا به صورت مفتول مارپیچی در ساختار این لوله فلکسیبل تعبیه شده است و می تواند مانع از هم گسیختگی آن شود.

ویژگی های کانال فلکسیبل IFD 

کانال فلکسیبل IFD بر اساس قطر دهانه لوله سایز بندی می شود. به این ترتیب می توان سایز ها و اندازه های متنوعی را برای آن در نظر گرفت. اما به طور استاندارد این لوله خرطومی از سایز های 3 تا 60 سانتی متر تولید و به بازار مصرف ارائه می گردد. همچنین در سایز های سفارشی تا قطر 120 سانتیمتر نیز قابل سفارش است.

لازم به ذکر است که کانال فلکسیبل IFD به صورت شاخه های 6 متری عرضه می شود. بنابراین اگر طول مسیر کانال کشی برای پروژه مورد نظر، بیشتر از این مقدار باشد؛ لازم است تا تعداد شاخه هایی که قرار است استفاده کنیم را افزایش دهیم. درنتیجه می توان با کمک یک رابط کانال های فلکسیبل جهت متصل ساختن قطعات و شاخه های مورد نظر به یکدیگر بهره برد.

مقاومت دمایی این محصول با توجه به اینکه یک لایه عایق پلی استر در لایه میانی آن تعبیه شده است؛ تا میزان قابل توجهی بالا می باشد. محدوده مقاومت حرارتی کانال فلکسیبل IFD از حدود 20 درجه سانتی گراد زیر صفر تا حدود 120 درجه سانتی گراد بالای صفر را در بر می گیرد. که در نوع خود بسیار قابل توجه و منطقی می باشد.

یکی از بارزترین ویژگی های این کانال خرطومی، همین مقاومت دمایی بالای آن می باشد. زیرا از این محصول به عنوان کانال های فلکسیبل پیش عایق، در زمینه های مختلف صنعتی استفاده می شود.

لذا نیاز است تا مقاومت دمایی و محدوده ای که در حرارت بالا می تواند به فعالیت خود ادامه دهد؛ تا میزان بسیار زیادی گسترده باشد. زیرا تنها در این صورت است که می تواند مانع از هدررفت انرژی و کاهش مصرف آن شود.

به عنوان مثال در هنگام عبور جریان هوای گرم، اگر از این کانال فلکسیبل پیش عایق برای کانال کشی سیستم گرمایشی مورد نظر استفاده شود؛ به راحتی می توان از عدم نفوذ گرما و انرژی به خارج از لوله اطمینان حاصل نمود. زیرا با توجه به لایه میانی که از عایق پلی استر فشرده می باشد؛ این امر یعنی خروج گرما، امکان پذیر نمی باشد. به علاوه اینکه لایه پی وی سی ضخیمی که به عنوان پوشش نهایی و لایه خارجی این محصول قرار داده شده است؛ به عنوان آخرین مرحله می تواند هم از دفع حرارت جلوگیری نماید و هم مقاومت بدنه کانال فلکسیبل IFD را تا میزان قابل توجهی افزایش دهد.

کانال فلکسیبل IFD

وجود عایق پلی استر در ساختار کانال فلکسیبل IFD تنها جهت جلوگیری از هدررفت حرارت و یا انرژی گرمایی کاربرد ندارد؛ بلکه این لایه میانی به عنوان عایق رطوبت نیز کاربرد دارد.

نفوذ بخارات آب به داخل لوله می تواند یکی از بزرگترین مشکلاتی باشد که در اثر رسیدن به نقطه شبنم در داخل لوله رخ می دهد. این مسئله از آن جهت بسیار حائز اهمیت است که می تواند در طولانی مدت موجب رشد قارچ و کپک و همچنین سایر آلودگی ها در داخل لوله شود. بنابراین آسیب پذیری کانال افزایش و از طول عمر آن به شدت کاسته می شود.

بنابراین می توان اینطور بیان نمود که استفاده از کانال فلکسیبل IFD می تواند با در اختیار داشتن یک لایه عایق پلی استر در ساختار خود، به راحتی مانع از ورود رطوبت و نفوذ بخار آب به داخل لوله شود.

به عبارت دیگر می توان اینگونه بیان نمود که با استفاده از کانال های فلکسیبل پیش عایق می توان از فرسودگی و پوسیدگی لوله ها نیز جلوگیری نمود؛ که البته این امر در حالت کلی منجر به سلامت کل سیستم تهویه، سرمایش و یا گرمایشی مورد نظر می گردد.

با توجه به فلکسیبل بودن این نوع از لوله های پیش عایق، باید به این نکته اشاره نمود که این محصول از انعطاف پذیری بالایی نیز برخوردار می باشد.

وجود رشته فولادی فنری که در ساختار این محصول به صورت مارپیچی وجود دارد و در میان لایه ها تنیده شده است؛ موجب می گردد تا فلکسیبل بودن و خاصیت ارتجاعی بالایی در این لوله خرطومی ایجاد گردد.

بنابراین می توان نتیجه گیری نمود که با وجود این مفتول فولادی نه تنها خاصیت ارتجاعی کانال فلکسیبل IFD افزایش یافته است؛ بلکه خاصیت کشسانی قابل توجهی نیز به آن بخشیده است. انعطاف پذیری بالای این لوله خرطومی پرکاربرد موجب می گردد تا بتوان آن را به راحتی به این سو و آن سو کشاند؛ بدون آنکه گسستگی و پارگی در بدنه آن به سبب کشش ها و … ایجاد گردد.

بنابراین می توان از این کانال فلکسیبل برای داکت کشی در مسیر هایی که تنگ و باریک هستند نیز استفاده نمود. به این ترتیب در صورت برخورد با یک مانع، پستی ها و بلندی های مسیر کانال کشی، به راحتی می توان لوله را جمع و یا با استفاده از تغییر حالت، آن را از همان مسیر مورد نظر عبور داد تا عملیات کانال کشی به خوبی و در زمان کوتاهی، بدون نقص انجام پذیرد. خاصیت فلکسیبل بودن و همچنین حالت انعطاف پذیری کانال فلکسیبل IFD موجب می شود تا این لوله بتواند به راحتی خاصیت دیگری تحت عنوان کم جا بودن را نیز به خود اختصاص دهد.

با استفاده از ویژگی کم جا بودن و یا به عبارت دیگر اشغال فضای کم توسط این لوله می توان مقدار قابل توجهی از این محصول را در فضا های کوچکی نگهداری نمود. به عنوان مثال هر شاخه 6 متری از انواع کانال های خرطومی به راحتی در جعبه ها و بسته های به نسب کوچکی، قابل جا شدن می باشند. این امر نه تنها موجب می گردد که نگهداری و انبار کردن آن ها ساده باشد و هیچ گونه دردسری نداشته باشد؛ بلکه از سوی دیگر در وقت و هزینه نیز صرفه جویی خواهد شد. بنابراین می توان کانال فلکسیبل IFD را از این لحاظ کاملا اقتصادی و مقرون به صرفه به شمار آورد.

البته خاصیت دیگری این محصول که وزن بسیار پایین آن می باشد نیز می تواند به انبار کردن و نگهداری آن کمک بسیار زیادی نماید. وزن کم این لوله در کنار مقاومت بسیار خوبی که در هنگام نصب و یا پس از آن از خود نشان می دهد؛ یکی از مهم ترین ویژگی های به شمار می رود که موجب می شود این محصول روز به روز بیش از پیش مورد توجه افراد بیشتری واقع شود. در واقع سبک وزن بودن کانال فلکسیبل IFD از یک سو حمل و نقل و جابجایی محصول را بسیار راحت می نماید و از سوی دیگر هم باعث می شود تا نصب و جانمایی این لوله خرطومی پیش عایق به راحتی و در کوتاهترین زمان ممکن انجام پذیرد.

در هنگام نصب و جانمایی کانال های یک سیستم تهویه مطبوع در یک ساختمان، استفاده از کدام لوله جهت انتقال هوا و هدایت آن به بخش های مختلف ساختمان، مناسب تر می باشد؟

استفاده از دیگر انواع کانال  هوا در کنار مزایایی که دارند نه تنها دارای وزن بسیار سنگینی می باشند؛ بلکه هیچگونه انعطافی نیز ندارد و همین موضوع سبب می شود تا عملیات داکت کشی داخل ساختمان همواره با مشکلات زیادی روبرو باشد. مثلا اگر یک مسیر بسیار باریک باشد و یا در حالتی دیگر دارای پیچ و خم های بسیار زیادی باشد؛ در آن صورت حتما لازم است تا از کانال های برای انتقال و هدایت جریان هوا استفاده نمود که دارای خاصیت انعطاف پذیری بالایی باشد تا بتوان به راحتی سر لوله را به هر طرف که لازم است بچرخانیم تا میان این مسیر باریک و پر پیچ و خم، عبور داده شود.

از سوی دیگر سنگین بودن کانال نه تنها می تواند بر سختی کار  کانال کشی که به وسیله نصاب صورت می پذیرد، بیفزاید؛ بلکه در طولانی مدت موجب می شود تا بار وارد شده بر ساختمان تا میزان زیادی بالا رود و همین عامل می تواند از جمله عوامل به وجود آورنده انواع خرابی ها و ویرانی ها در نقاطی مختلف یک ساختمان به شمار رود. بنابراین می توان اینطور نتیجه گیری نمود که کانال فلکسیبل IFD با وزن سبک و قابل حملی که دارد نه تنها باعث راحتی در جابجایی و نصب می گردد؛ بلکه در طولانی مدت نیز می تواند به سلامت سازه و سیستم کلی ساختمان نیز بسیار کمک کند.

نکته بعدی در رابطه با کانال های خرطومی آی اف دی همان یکپارچگی در سراسر ساختار این محصول می باشد. به عبارت دیگر می توان گفت که هر شاخه از این کانال دارای توازن و بهم پیوستگی در ساختار لوله است. علی رغم سه لایه بودن کانال فلکسیبل IFD باید به این نکته اشاره نمود که هر سه لایه به صورت کاملا منسجم در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و با توازن کامل به هم پیوسته می باشند. به طوری که هیچ خلل و فرجی در میان لایه ها و یا در ساختار کلی لوله فلکسی به چشم نمی خورد.

همین موضوع سبب می شود تا ویژگی های دیگر این محصول که پیش تر نیز به آن اشاره کردیم، در درجه بالایی از کیفیت قرار بگیرند. مواردی همچون جلوگیری از نفوذ رطوبت و یا بخارات آب، ظرفیت دمایی بالا و … همه و همه تا بخش بسیار زیادی مربوط به همین بهم پیوستگی و انسجام بالای لایه های مختلف این لوله فلکسیبل پیش عایق می باشد.

استحکام بالای کانال فلکسیبل IFD نیز می تواند نتیجه انسجام خیلی خوب ساختار و بدنه این محصول باشد. بنابراین نه تنها مفتول فنری که در میان لایه های مختلف این محصول واقع شده ایت؛ بلکه به هم پیوستگی بالای این لایه ها نیز می تواند بر افزایش استحکام فیزیکی و مقاومت بدنه کانال فلکسیبل IFD بیفزاید. در نتیجه می توان اینگونه نتیجه گیری نمود که با استفاده از این محصول برای پروژه های کانال کشی انواع سیستم های تهویه مطبوع، سیستم های حرارتی و برودتی و … می توان سلامت کلی سیستم و تجهیزات و همچنین کیفیت کار را تضمین نمود.

چرا که این محصول به دلیل استحکام بالا، مقاومت بدنه، انسجام ساختار فیزیکی، انعطاف پذیری و بسیاری موارد دیگری که تک به تک به آن ها اشاره نمودیم؛ دارای عمر مفید بالایی می باشد. از سوی دیگر با افزایش عمر مفید کانال های انتقال هوا و سایر تجهیزات مکانیکی در طولانی مدت هزینه های مربوط به تعمیر و نگهداری آن ها نیز تا میزان قابل توجهی کاهش می یابد. که این موضوع خود می تواند سهم بزرگی در صرفه جویی در هزینه های یک پروژه] داشته باشد و به مقرون به صرفه بودن آن کمک شایان توجهی می نماید.

کانال فلکسیبل عایق پلی استر

کانال کشی داکت اسپیلیت با کانال فلکسیبل

باید توجه داشت که از کانال فلکسیبل IFD می توان به عنوان کانال فلکسیبل داکت اسپلیت هم برای کانال رفت برای انتقال جریان هوا به داخل ساختمان، و هم به عنوان کانال هوای برگشت برای هدایت جریان هوا به خراج از ساختمان، استفاده نمود. به عبارت دیگر کانال فلکسیبل IFD هم برای سیستم های مکنده و هم برای انواع سیستم های دمنده قابل استفاده می باشند.

نصب این محصول نیز بسیار ساده می باشد. البته این مورد تنها به دلیل ویژگی های منحصر به فردی می باشد که در بالا به تقصیل به شرح و توضیح آن پرداختیم.

مواردی از قبیل وزن بسیار کم و سبک بودن این محصول، انعطاف پذیری و خاصیت کشسانی بالایی که دارد، مقاوم بدنه و ساختار منسجم کانال و … همگی از جمله مواردی به شمار می رود که موجب می شود تا نصب کانال فلکسیبل IFD به سادگی و سهولت و همچنین در کوتاهترین زمان ممکن صورت پذیرد.

البته این موضوع به این معنا نمی باشد که می توان شخصا برای نصب این کانال پیش عایق اقدام نمود. بلکه لازم است تا برای نصب و جانمایی آن از نیروی متخصص و حرفه ای در این زمینه مشاوره و کمک دریافت نمود. زیرا تنها در این صورت است که می توان از وقوع مشکلات ناخواسته در هنگام و یا پس از نصب کانال فلکسیبل انتقال هوا جلوگیری به عمل آورد.

به این ترتیب نه تنها در هنگام نصب، بلکه پس از آن و در هنگامی که از این کانال جهت انتقال هوای سرد و یا گرم در مسیر رفت و یا برگشت هوا استفاده می شود نیز؛ به مشکلی بر نخواهیم خورد. و سیستم در بالاترین سطح از کیفیت و عملکرد به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

قیمت کانال فلکسیبل IFD

نکته جالب توجه در رابطه با این محصول، قیمت کانال فلکسیبل IFD می باشد که بسیار مقرون به صرفه و مناسب می باشد. علی رغم تمام ویژگی های منحصر به فرد و خوبی که این محصول ارائه می دهد؛ و همچنین با توجه به پیش عایق بودن آن و کاربرد گسترده ای که دارد؛ قیمت این کانال در سطح پایین ترین نسبت به سایر نمونه های مشابه موجود در بازار می باشد. البته لازم به ذکر است که برای خرید کانال فلکسیبل IFD می بایست از مراکز فروش و یا کارگاه ها وکارخانه هایی اقدام به خرید نمود که بر کیفیت و مرغوبیت مواد اولیه و شیوه تولید این محصول تاکید دارند.

به این ترتیب یک محصول بسیار با کیفیت و در عین حال مقرون به صرفه و کارآمد را می توان برای کسب نتیجه مطلوب برای پروژه مورد نظر خود به کار بگیریم. قیمت لوله خرطومی IFD نیز مانند هر لوله خرطومی عایق دار دیگر در درجه اول وابسته به نوع عایق حرارتی می باشد که در ساختار آن به کار رفته است. به عنوان مثال کانال فلکسیبل با عایق پلی استر در مقایسه با کانال فلکسیبل با عایق الاستومری، قیمت ارزان تری را دارا می باشد. اما باید در نظر داشت که کانال فلکسیبل IFD به عنوان یک کانال فلکسیبل پیش عایق دارای ویژگی های دیگری نیز می باشد که می تواند قیمت آن را به کلی تحت تاثیر قرار دهد.

به عنوان مثال اندازه و سایز یک کانال فلکسیبل عایق دار نیز همانند نمونه های بدون عایق و ساده آن نیز می تواند بر روی تعیین قیمت محصول موثر واقع شود.

به این ترتیب با افزایش سایز دهانه لوله، قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت. به همین ترتیب لوله های خرطومی با عایق و یا بدون عایق، در سایز های کوچکتر، قیمت پایین تر و ارزان تری را دارا می باشند.

و دلیل اصلی این افزایش قیمت نیز به جهت استفاده از متریال و مواد اولیه بیشتر در ساخت و تهیه این محصول می باشد که برای سایز های بزرگتر سختی کار و زمان و همچنین مواد اولیه بیشتری صرف می گردد.

از جمله موارد دیگری که می تواند قیمت این لوله خرطومی پرکاربرد را دستخوش تغییر نماید؛ استفاده از ضخامت های متفاوت عایق پلی استر در ساختار لایه میانی و یا روکش پی وی سی لایه خارجی این محصول می باشد.

هر چقدر میزان ضخامت لایه های کانال فلکسیبل IFD بیشتر باشد؛ قیمت آن نیز افزایش می یابد. اما می بایست به این نکته نیز توجه داشته باشیم که این افزایش ضخامت دارای یک محدوده استاندارد می باشد. لذا افزایش ضخامت لایه ها به ویژه لایه عایق پلی استر که در میانه ساختار این لوله واقع است؛ و یا کاستن بیش از حد از ضخامت آن، می تواند منجر به نا کارآمدی این محصول گردد.

نمودار افت فشار کانال فلکسیبل

لوله خرطومی عایق دار با عایق آی اف دی ( IFD )

پس از لوله خرطومی با عایق الاستومری می توان از لوله خرطومی با عایق آی اف دی تحت عنوان یکی از بهترین نمونه های موجود در بازار نام برد. کاربرد این لوله خرطومی پس از لوله خرطومی الاستومری بسیار زیاد می باشد. ساختار این لوله خرطومی عایق دار با عایق IFD نیز به صورت سه لایه می باشد. اما با این تفاوت که یکی از لایه از جنس پی وی سی می باشد. ساختار سه لایه این محصول عبارت است از : لایه داخل فویل آلومینیوم لمینت شده، لایه میانی یک الیاف پلی استر سفیدرنگ فشرده شده که به شکل نوار در میان بافت آن تنیده شده است و لایه خارجی که از جنس پی وی سی ضخیم و محکم مشکی می باشد.

با توجه به جنس عایق پلی استر به کار رفته در ساختار این لوله خرطومی، مقاومت دمایی آن از حدود 20 درجه زیر صفر تا 100 درجه بالای صفر را شامل می شود. این محصول نیز در قطر های 10 تا 60 سانتی متر وارد بازار مصرف می گردند و در طول شاخه هایی 6 متری به فروش می رسد. البته برای طول های بلند تر می توان با استفاده از نوعی رابط فلزی برای بهم پیوستن این لوله های خرطومی بهره برد.

انعطاف پذیری لوله خرطومی عایق دار با عایق آی اف دی بسیار بالا می باشد. همین انعطاف پذیری و خاصیت ارتجاعی موجب می شود تا بتوان از این لوله فلکسی در مواردی که مسیر کانال کشی تنگ و باریک و مشکل دار است؛ استفاده نمود.

لوله خرطومی عایق دار

به علاوه اینکه مقاومت این لوله خرطومی نسبت به سایر نمونه های لوله خرطومی عایق دار تا میزان قابل توجهی بیشتر می باشد. بنابراین طی استفاده دچار هیچ گونه آسیب ناشی از کشیدگی، پارگی و … نخواهد شد. عمده مصرف این نوع از لوله های خرطومی عایق دار برای دستگاه های هواسازی مانند فن کویل، داکت اسپلیت، کولر های آبی و … می باشد. بنابراین می توان اینطور نتیجه گیری نمود که از این محصول هم برای دستگاه های گرماساز و هم برای دستگاه های سرماساز می توان استفاده نمود.

لوله خرطومی عایق دار با عایق پلی استر

این محصول از جمله مقرون به صرفه ترین نمونه از کانال های فلکسیبل عایق دار به شمار می رود. در ساختار این لوله فلکسی از سه لایه استفاده شده است. لایه داخلی فویلی می باشد که با استفاده از فنر فولادی حالت خرطومی پیدا می کند. لایه میانی متشکل از پلی استر غیر متراکم می باشد در هم تنیده شده اند و در نهایت لایه خارجی این لوه خرطومی که از جنس فویل آلومینیوم لمینت شده است که بدون مفتول فنر می باشد.

مقاومت دمایی این نوع از لوله خرطومی عایق دار از حدود 30- تا 150+ درجه سانتی گراد می باشد که به خوبی می تواند نقش یک عایق حرارتی و یا حتی صوتی را ایفا نماید. این لوله خرطومی عایق دار در سایز های 10 الی 60 سانتی متر تولید و در شاخه های 6 و 10 متری به بازار مصرف ارائه می گردد.

اسامی دیگر این محصول

کانال فلکسیبل IFD، کانال فلکسیبل با عایق IFD، کانال فلکسیبل با عایق آی اف دی، داکت فلکسی IFD، کانال فلکسیبل عایق دار، داکت فلکسی با عایق پلی استر, کانال فلکسیبل با عایق پلی استر, لوله خرطومی با عایق پلی استر, داکت فلکسی با عایق پلی استر وروکش پی وی سی, داکت فلکسیبل با عایق پلی استر, فلکسی پلی استری, لوله خرطومی با عایق پلی استرو روکش پی وی سی, داکت فلکسی پیش عایق پلی استر, داکت فلکسیبل پیش عایق پلی استر

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 5 / 5. 2

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کانال فلکسیبل با عایق پلی استر”

شرکت پیشگام سپهر برساد

مشاوره و فروش
02186017572

09120042710