خانهفروشگاهلوله خرطومی هوالوله خرطومی برزنتی

لوله خرطومی برزنتی

755,000 تومان2,081,000 تومان

قیمت محصول فوق مربوط به سال 1397 میباشد. جهت دریافت لیست قیمت این محصول به ما در واتساپ پیام دهید.

شناسه محصول: نامعلوم دسته:

ساختار لوله خرطومی برزنتی از الیاف پلی استر لمینت شده ( به وسیله PVC) و یک مفتول فولادی تشکیل شده است. سایز های آن 7_8_9_10_11_12_14_15_17_20_22.5_25_30_35_40_45_50_60_70_75_80_90 (سانتیمتر) در طول 6 متری می باشد. دمای کار مقاوم آن در بازه دمایی 20- الی 100+ درجه سانتیگراد قراردارد و مزایا ی آن عبارتند از :

  • مقاوم در برابر سایش و تا حدی ضربه
  • انعطاف پذیری بسیار بالا
  • بسیار سبک
  • افت فشار کمتر نسبت به دیگر لوله های خرطومی

لوله خرطومی برزنتی چیست ؟

برای یک سیستم انتقال موثر هوا، نیاز به کانال هوای فلکسیبل است که بتوان از طریق راهروهای تنگ، انتقال هوا را بدون تهدید جریان هوا انجام داد. یک سیستم کارآمد تهویه هوای محیط با استفاده از کانال های انتقال هوای فلکسیبل (Flexible Air duct) و در نوع خاص لوله خرطومی برزنتی (Polyester fabric canvas cloth with PVC coating)، دارای مزایای فراوانی از جمله ایجاد محیطی سالم و صرفه جویی در انرژی و سرمایه می باشد.

اساساً از لحاظ اقتصادی نیز استفاده از این نوع کانال های انتقال هوا در مقایسه با ورق های سنتی و قدیمی گالوانیزه مقرون به صرفه و بسیار مناسب تر می باشد. در حال حاضر کانال فلکسیبل برزنتی ارزانترین نوع کانال در بین کانال های موجود برای داکت اسپلیت است و پرمصرف ترین نوع کانال برای دستگاه داکت اسپلیت در سراسر جهان می باشد. استفاده از این نوع کانال های هوای انعطاف پذیر در تهیه هوای مطبوع در محیط، ضروری است، که اجازه می دهد تا هوای گرم و یا خنک به سادگی از طریق لوله خرطومی برزنتی منتقل شود.

این محصول، پیشنهاد بسیار مناسبی جهت انتقال هوا به محیط های گوناگون بوده و در تمامی سایزها و مدل ها قابل ارائه و اجرا می باشد. یکی از انواع کانال های فلکسیبل، لوله خرطومی برزنتی نام دارد که ساختار آن از الیاف پلی استر (لمینت شده بوسیله PVC و یک مفتول فولادی) تشکیل شده است.

این نوع کانال نقش عمده ای در تهویه محیط های تجاری، صنعتی و حتی مسکونی ایفا می کند. لوله خرطومی برزنتی در انتقال هوا، ذرات و پودر در فضاهای مسکونی و تجاری، هتل ها، کارخانجات، سالن های تولید، کارگاه های صنعتی، صنایع چوب، معادن، بیمارستان ها و آزمایشگاه ها بکار می رود.

از دیگر موارد استفاده از لوله خرطومی برزنتی میتوان به سالن های همایش و نماشگاهی، رستوران ها و کافی شاپ ها، فست فود ها، فروشگاه ها، سالن های ورزشی و استخر ها اشاره نمود. همچنین می توان از آن در مجتمع های داروسازی، گلخانه ها، انبار ها و سردخانه ها، فضای پاک و …. اشاره نمود.

همانند سایر مدل های کانال های فلکسیبل، لوله خرطومی برزنتی نیز جهت انتقال هوا بین سطوحی که ارتفاع آن ها یکسان نبوده و یا محدودیت فضا وجود دارد و امکان استفاده از کانال های چهارگوش امکان پذیر نمی باشد؛ مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین کانال های فلکسیبل برزنتی، بهترین جایگزین و راه حل برای سیستم های داکت اسپیلت و کانال های قدیمی و سنتی گالوانیزه می باشد.

لوله خرطومی برزنتی در اندازه های متنوع موجود هستند و می توان به صورت سفارشی و شیوه ای مقرون به صرفه ساخته شوند. از سوی دیگر، کانال های فلکسی و در نوع خاص لوله به ویژه در زمینه های کاربردی در فضای باز، نسبت به سایر محصولات، دوام بیشتری دارند. عمر طولانی آسیب پذیری بسیار کم و زیبایی ظاهری آن از دیگر مشخصه های این محصول می باشد.

لوله خرطومی برزنتی از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه بوده و می تواند از اتلاف انرژی جلوگیری نماید. همچنین انعطاف پذیری فوق العاده و وزن بسیار سبک لوله خرطومی برزنتی، مقاومت در برابر پارگی، خوردگی و عدم زنگ زدگی را بدنبال دارد و باتوجه به هزینه بسیار کم و ناچیز لوله خرطومی برزنتی جهت نصب و اجرا، ) به دلیل آن که کانال فلکسیبل یا لوله خرطومی برزنتی انتقال هوا نیازی به خم نمودن، فرم، شکل دادن و … (درست نمودن با توجه به نقشه اجرایی) نداردو فقط می بایست به وسیله یک قفل به دریچه مربوطه متصل گردد)؛ مورد استقبال روز افزون قرار گرفته است.

ساختار تشکیل دهنده لوله خرطومی برزنتی بسته به شرایط محیطی و نوع کاربرد از قبیل دما، فشار، ساییدگی، خوردگی و میزان سختی شرایط محیطی، متفاوت است. به همین دلیل لوله خرطومی برزنتی در انواع متنوع با شرایط و ویژگی های متفاوت تولید و عرضه می شود.

لوله خرطومی برزنتی با جدیدترین تکنولوژی و فناوری روزاروپا درﮐﺸﻮرﺗﻮﻟﯿﺪ می گردد.

لوله خرطومی برزنتی

 از ﻣﻬﻤﺘﺮﯾﻦ وﯾﮋﮔﯽ ﻫﺎی اﯾﻦ ﻧﻮع از ﮐﺎﻧﺎﻟﻬﺎ (لوله خرطومی برنتی) ﻣﯽ ﺗﻮان ﺑﻪ دارا ﺑﻮدن اﺳﺘﺎﻧﺪاردﻫﺎی ﮐﯿﻔﯽ و ﻓﻨﯽ ﻣﻌﺘﺒﺮ ، دوﺳﺘﺪار ﻣﺤﯿﻂ زﯾﺴﺖ ، ﻧﺼﺐ و اﺟﺮای ﺳﺮﯾﻊ و آﺳﺎن ، ﻣﻘﺎوﻣﺖ ﺑﺴﯿﺎر ﺑﺎﻻدر ﺑﺮاﺑﺮ ﺿﺮﺑﻪ، حرارت ، ﭘﺎرﮔﯽ و … اﺷﺎره ﻧﻤﻮد . و به دلیل همین درجه مقاومت بالا در لوله خرطومی برزنتی، می توان از آن در محیط های خشن مانند؛ کارخانه ها، کارگاه ها، سوله ها و …در سطح وسیع استفاده نمود.

لوله خرطومی برزنتی در برابر مواد خورنده و اسیدها نیز مقاوم بوده و همین مسئله باعث ایجاد قابلیت استفاده در سیستم های تخلیه (اگزاست) و انتقال هوای گرم و گاز را برای لوله خرطومی برزنتی ایجاد می نماید.

لوله خرطومی برزنتی  به کمک ورقه‌های برزنت تولید می شوند که در واقع ساختاری بسیار مستحکم و مقاوم را پدید می آورد که در برابر بسیاری از عوامل خارجی وارد شده مقاوم می باشد. و دچار هیچ آسیب و صدمه ای نمی گردد. به همین علت است که گفته می شود لوله خرطومی برزنتی از طول عمر بسیار بالایی بهره مند است چرا که در برابر عوامل گوناگونی که آسیب رسان هستند مقاومت بسیار بالایی دارد.

لوله خرطومی برزنتی دارای ساختاری کاملا یکپارچه و بدون هیچ خلل و فرجی است. بدین ترتیب مانع از ورود و نفوذ هر ماده خارجی به داخل لوله جلوگیری می کند و در نتیجه مانع از آسیب رساندن به لوله می شود. از طرفی به دلیل آنکه از جانب سطح داخلی هیچ سوراخ و شکافی وجود ندارد، در نتیجه مواد به هنگام عبور از داخل لوله، در میانه راه از جایی به بیرون نشت نکرده و در نتیجه منجر به اتلاف انرژی هم نمی شود. بنابراین در سرعت اجرای کار هم بسیار افزایش می دهد.

لوله خرطومی برزنتی در سایزهای مختلفی قابل تولید است تا در پروژه های گوناگون و شرایط مختلف قابل استفاده باشد و این گستردگی و تنوع سایزی یکی از دلایل محبوبیت این کانال به شمار می رود.

این لوله خرطومی از انعطاف پذیری مناسبی هم برخوردار است به گونه ای که به سادگی به کمک نیروی دست به اشکال گوناگون قابل تبدیل است. این خاصیت بسیار پر کاربرد است چرا که به راحتی به شکل هر فضایی در آمده، جمع و باز می شود و مورد استفاده قرار می گیرد. در حالی که سایر کانال های هوا نظیر کانال های اسپیرال دارای ساختاری صلب و محکم هستند و به هیچ وجه خاصیت انعطاف پذیری ندارند به همین علت در تمامی شرایط و فضاها نمی توان از آن استفاده نمود.

لوله خرطومی برزنتی بسیار سبک است. به گونه ای که حمل و جابه جایی آن به سهولت هرچه تمام تر انجام شده و میت وان در طی مدت زمان بسیار کوتاهی آن را تولید و سپس اجرا نمود. علت سرعت و سادگی در این امر سادگی ساختار این لوله خرطومی است که منجر به سرعت تولید و اجرای بالا شده است. به همین علت نیازی به نیروهای نصاب و مجری حرفه ای جهت نصب و اجرای آن نبوده و به کمک تعداد اندکی نیروی نصاب حرفه ای و کاربلد می توان این لوله خرطومی را اجرا و نصب نمود.

لوله خرطومی برزنتی بسیار مقرون به صرفه است. همان گونه که گفته شد، به علت مقاومت و دوام بالا، در طول استفاده دچار آسیب نشده و در نتیجه هزینه هایی در جهت تعمیرات متقبل نمی شود. از طرفی جهت تولید و اجرای این کانال، هزینه های زیادی نیاز نبوده و با صرف هزینه اندکی می توان این لوله خرطومی را در ابتدا تولید و سپس اجرا و راه اندازی نمود. بنابراین صرفه جویی در هزینه ها از ویژگی های بارز این لوله خرطومی است. علاوه بر این، در زمان و انرژی هم بسیار صرفه جویی می نماید.

با توجه به مزیت ها و برتری هایی که برای این لوله خرطومی نسبت به سایر کانال های هوا گفته شد، این نتیجه دست می یابد که این نوع لوله خرطومی دارای قابلیت بسیار بالایی جهت جایگزینی برای سایر انواع لوله ها و کانال های موجود در بازار است.

چرا که بسیاری از کانال های موجود مشکلات متعدی را پدید می آورند و در نهایت ضرر های مالی فراوانی را هم به وجود می آورند.

اما لوله خرطومی برزنتی نه تنها ضرر و مشکلی را پدید نمی آورد، بلکه مزیت های فراوانی را هم با خود به همراه دارد.

خرید لوله خرطومی برزنتی

قیمت لوله خرطومی برزنتی

با توجه به اینکه ویژگی های متنوعی را می توان برای این محصول پرکاربرد برشمرد؛ به تبع آن قیمت های متفاوتی را برای هر مدل از آن نیز می توان در نظر گرفت. یکی از مواردی که موجب تغییرات گسترده در قیت لوله خرطومی برزنتی می گردد؛ تغییر در سایز و یا قطر دهانه لوله خرطومی می باشد.

همانطور که می دانیم با افزایش سایز، قیمت نیز افزایش می یابد. این موضوع نه تنها برای لوله فلکسی برزنتی بلکه در رابطه با تمام محصولات دیگر نیز صدق می کند. به عبارت دیگر قیمت سایز های کمتر با قطر دهانه کوچکتر، بسیار کمتر از قیمت لوله خرطومی سایز بزرگ می باشد. موارد دیگری مانند زمینه مصرف این محصول، رنگ، ساخت و تولید سفارش و تعداد شاخه ها نیز می تواند در افزایش و یا کاهش قیمت لوله برزنتی نقش به سزایی را ایفا نماید.

یک یدیگر از مواردی که می تواند در تعیین قیمت لوله برزنتی موثر باشد؛ مواد اولیه و متریال مصرفی است که برای ساخت این لوله خرطومی پرکاربرد مورد استفاده قرار می گیرد.

با توجه به اینکه امروزه تنوع مواد و محصولات در بازار مصرف بسیار بیش از پش می باشد؛ برای تهیه محصول مورد نظر خود می بایست نهایت دقت را به خرج دهیم تا محصولی با کیفیت و مرغوب را خریداری نماییم. بنابراین می توان اینگونه نتیجه گیری نمود که ارزان بودن لوله های خرطومی نیز مانند بسیاری از محصولات و تجهیزات صنعتی و مکانیکی دیگر، می تواند به دلیل کیفیت پایین مواد مصرفی و نا کارآمدی محصول باشد.

بنابراین می بایست در انتخاب و خرید محصول مورد نظر خود با اطلاعات و آگاهی کامل و کافی عمل نماییم.

خرید لوله خرطومی برزنتی

برای خرید انواع مختلف کانال های فلکسیبل لازم است تا پیش از انتخاب محصول مورد نظر خود، به یک سری از موارد و نکات دقت نماییم. به عنوان مثال شرایط محیطی و محل نصب لوله خرطومی برزنتی یکی از مواردی است که بسیار حائز اهمیت می باشد.

به عنوان مثال فرض کنید که لازم است تا کانال کشی مربوط به یک پروژه در محیط باز انجام پذیرد، در این حالت نیاز است تا تدابیری برای محافظت از لوله خرطومی در برابر شرایط بد جوی مانند بوزش سنگی باد و یا باران های شدید و … در نظر گرفته شود.

به علاوه اینکه بسیار مواقع کانال در فواصل بسیار طولانی در معرض نور مستقیم خورشید قرار می گیرد که می تواند هم به لحاظ افزایش دما و هم از جانب نفوذ اشعه ماورای بنفش ( UV )، مشکلات جدی و جبران ناپذیری را به وجود آورد.

بنابراین برای نگهداری و نصب و جانمایی لوله نیز می بایست اقداماتی را پیش از خرید در نظر داشت تا در حین نصب و یا پس از آن برای استفاده از لوله خرطومی مورد نظر، مشکلی ایجاد نگردد.

از سوی دیگر انتخاب سایز مناسب لوله یکی دیگر از فاکتور هایی می باشد که پیش از خرید می بایست بر اساس یک سری از اندازه گیری های دقیق مهندسی، مشخص گردد.

در اغلب موارد اندازه لوله هایی که لازم است در سیستم کانال کشی مورد استفاده قرار بگیرد؛ در نقشه مربوط به تاسیسات مکانیکی درج می شود. به این ترتیب می توان با استناد به این نقشه ها و جداول، سایز لوله خرطومی برزنتی مورد نظر را با خیالی آسوده انتخاب و خریداری نمود.

امروزه استفاده از وبسایت های فروش اینترنتی انواع کانال های خرطومی و تجهیزات و قطعات وابسته کمک بسیار زیادی در صرفه جویی در زمان و انرژی می نماید.

به علاوه اینکه با خرید اینترنتی این امکان وجود دارد تا یک محصول را به طور کامل بررسی نمود. زیرا تمام ویژگی های مربوط به انواع کانال ها و … به تفصل و با شرح کامل در آن درج شده است.

همچنین به دلیل دسته بندی کاملی که از انواع مختلف محصولات وجود دارد؛ می توان در کوتاه ترین زمان و به سادگی محصل مورد نظر خود را مشاهده و خریداری نمود.

تولید لوله خرطومی برزنتی

ساختار این محصول متشکل از یک لایه پلی استر می باشد که با پی وی سی ( PVC ) تقویت شده روکش شده است. وقتی صحبت از پی وی سی تقویت شده می کنیم؛ منظور یک رشته مفتول فولادی به قطر 1 تا حدود 2 میلی متر می باشد که به صورت مارپیچ در ساختار و بدنه این لوله تعبیه می گردد.

وجود این فنر فولادی در بدنه لوله خرطومی برزنتی موجب می گردد تا علاوه بر افزایش استحکام و استقامت بالای محصول، حالتی خرطومی شکل، نرم و بسیار انعطاف پذیر به لوله برزنتی بدهد.

که در واقع این حالت فلکسیبل و انعطاف پذیری بالای لوله خرطومی از جمله مزایای مهم این محصول به شمار می رود.

لوله فلکسی برزنتی در سایز های متنوع تولید می گردد که عبارت است از : 10، 15، 20، 25، 30، 35، 40، 45، 50، 55 و 60 سانتی متر که هر کدام از این سایز های مذکور، کاربرد مختص به خود را دارا می باشند.

لوله برزنتی در کارخانه های تولید کانال های فلکسیبل ساخته و در شاخه هایی به طول 6 متر به بازار مصرف ارائه می گردد.

بازه دمایی این محصول نیز از 10 درجه زیر صفر شروع ب= و تا حدود 60 درجه بالای صفر می باشد. باید به این نکته توجه داشت که این گستره دمایی مربوط به زمانی می باشد که لوله خرطومی برزنتی در حال استفاده مداوم نباشد. در صورتی که قرار باشد تا ایت لوله خرطومی مورد استفاده مداوم و پی در پی واقع شود، میزان ظرفیت دمایی آن نیز کاهش خواهد یافت.

نصب لوله خرطومی برزنتی

نصب این لوله فلکسی نیز مانند سایر داکت و کانال های فلکسیبل، بسیار ساده می باشد. در واقع حالت انعطاف پذیر و وزن سبک این محصول موجب می گردد تا بتوان به راحتی و در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام به نصب آن نمود.

البته در برخی موارد نیازی به یک نیروی متخصص در این زمینه نیست و می توان به سادگی نصب لوله خرطومی برزنتی را انجام داد.

اما به طور کلی توصیه می شود تا از یک نیروی ماهر و متخصص فنی برای نصب آن کمک گرفته شود.

لوله هوای خرطومی برزنتی

لوله هوای خرطومی برزنتی عمدتا جهت انتقال هوا مورد استفاده قرار می گیرد اما جهت کاربری های دیگر هم قابل استفاده خواهد بود. برای مثال جهت انتقال مواد دیگر مانند گازها، مایعات، ذرات و…هم مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

درواقع این لوله خرطومی به گونه ای تعبیه می شود که قادر به انتقال همه انواع مواد و مایعات خواهد بود. حتی قادر به انتقال مواد شیمیایی هم هستند نظیر مواد سمی، گازهای شیمیایی و سمی، مواد شیمایی، نفتی، بنزین، گازوئیل و…خواهد بود چرا که به ویژگی هایی مجهز می شود که در برابر این دسته از مواد شیمیایی آسیب رسان از خود مقاومت بسیار بالایی نشان دهد.

بنابراین با خاطری آسوده قادر به انتقال و جا به جایی هرگونه مواد شیمیایی و اسیدی خواهد بود بدون آنکه دچار هیچ مشکل و آسیبی شود.

علاوه بر مواد شیمیایی و اسیدی، در برابر عوامل و مواد طبیعی هم کاملا مقاوم است. عواملی نظیر شرایط متنوع و متفاوت آب و هوایی، بارش باران های تند و شدید، بارش برف، تگرگ، بادهای شدید و طوفانی، قرارگیری در معرض آتش سوزی و… هیچ کدام هیچ گونه آسیبی به این لوله خرطومی وارد نمی نماید و بدین ترتیب در برابر تمامی این دسته از عوامل طبیعی کاملا در امان است.

لوله هوای خرطومی برزنتی از استحکام بسیار بالایی برخوردار است. در برابر عواملی مثل انواع ضربه، فشار، کشش، فشردگی، پارگی، فرسودگی، زنگ زدگی و… بسیار مستحکم و مقاوم بوده و به هیچ عنوان دچار آسیب و صدمه نخواهد شد.

بنابراین می توان این لوله خرطومی برزنتی را یک کانال انتقال هوای کاملا مقاوم و مستحکم دانست که در برابر تقریبا تمامی عواملی که ممکن است آسیب رسان باشند از خود مقاومت بسیار بالایی نشان داده و دچار آسیب و صدمه نمی شود. بنابراین بدین ترتیب از دوام و پایداری بسیار بالایی بهره مند بوده و طول عمر بسیار بالایی دارد.

همین مسئله موجب می شود که در طول فعالیت خود نیاز به هیچ گونه تعمیرات و نگهداری نداشته باشد و در نتیجه در هزینه های پروژه تا میزان فراوانی صرفه جویی خواهد کرد. به طور کلی لوله هوای خرطومی برزنتی یک کانال مقرون به صرفه و کاملا اقتصادی به شمار می رود چرا که هزینه هایی که در جهت تولید این لوله خرطومی صرف می شود در واقع هزینه های بسیار مناسبی هستند و از طرفی هزینه های جاری و هزینه هایی که جهت راه اندازی و نصب آن صرف می شود هم شامل هزینه های بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی است که در نهایت منجر به صرفه جویی بسیار در هزینه ها می شود.

همان طور که گفته شد، لوله هوای خرطومی برزنتی  از مقاومت و استحکام بسیار بالایی برخوردار است. در واقع یکی از عواملی که منجر به این مقاومت بالا می شود، این مورد است که این لوله خرطومی هوا دارای سطحی کاملا یکدست و بدون خلل و فرج است. یعنی در لایه خارجی آن هیچ گونه درز و شکافی مشاهده نمی شود. در نتیجه موادی که ممکن است آسیبی به این لوله خرطومی وارد نمایند، به راحتی به داخل لوله وارد نشده و در نتیجه هیچ گونه آسیبی به آن وارد نمی نمایند. از طرفی این یکنواختی و عاری بودن از هر درز و شکاف در سطح لایه داخلی آن هم وجود دارد و سطح آن به صورت کامل یکدست و یکنواخت بوده و هیچ شکاف و سوراخی در سطح آن مشاهده نمی شود. بنابراین مواد که از داخل لوله خرطومی برزنتی عبور می نمایند هیچ ذره ای از آن از سوراخ و شکاف های احتمالی خارج نشده و به بیرون نشتی پیدا نمی کنند. بنابراین در مصرف انرژی بسیار صرفه جویی نموده و به صورت تمام و کمال به مقصد خود خواهند رسید. همچنین به دلیل آنکه سطح لایه داخلی آن کاملا صاف و یک دست است و هیچ پستی بلدی در سطح آن وجود ندارد، مواد بدون آنکه به هیچ مانعی برخورد کنند، به سرعت از داخل لوله هوای خرطومی برزنتی عبور می نمایند. بنابراین بر سرعت عمل انجام این پروژه تا مقدار بسیاری افزوده می شود. بدین ترتیب در زمان هم علاوه بر انرژی صرفه جویی می نماید.

لوله هوای خرطومی برزنتی

زمان و صرفه جویی در آن یک امر بسیار مهم تلقی می شود چرا که تقریبا در تمامی پروژه ها افرادی که پروژه های مختلف را به کمک کانال های انتقال دهنده انجام می دهند، به دنبال صرفه جویی در زمان هستند تا در کوتاه ترین زمان ممکن پروژه خود را به اتمام برسانند. بنابراین از آنجایی که لوله هوای خرطومی برزنتی در زمان بسیار صرفه جویی می نماید، بنابراین استفاده از این لوله خرطومی در پروژه هایی که موضوع زمان بندی و صرفه جویی در زمان بسیار مطرح است، یک گزینه بسیار مناسب به شمار می رود.

از طرفی زمانی که این لوله خرطومی برای تولید و نصب در محل پروژه نیاز دارد بسیار کوتاه است و با سرعت بسیار بالا می توان این لوله خرطومی را تولید و نصب نمود. از طرف به دلیل آنکه این لوله خرطومی از ساختاری بسیار ساده و غیر پیچیده برخوردار است، این موضوع بر سرعت گرفتن تولید و اجرای آن نقش بسیار مهمی داشته است.

لوله هوای خرطومی برزنتی بسیار سبک است و سبکی وزن آن هم دقیقا به همین دلیل سادگی ساختار است که موجب شده است این لوله خرطومی از وزن بسیار سبکی برخوردار باشد و در نتیجه حمل و نقل و راه اندازی آن به سهولت و سرعت انجام گردد.

از لوله هوای خرطومی برزنتی در بسیاری از شرایط و کاربری ها می توان استفاده نمود و در واقع هیچ کاربری و شرایطی نیست که نتوان از این لوله خرطومی استفاده نمود و از آنجایی که از انعطاف پذیری بسیار بالایی برخوردار است، به سادگی می توان اشکال مختلفی را به آن نسبت داد و آن را فشرده و باز کرد بدون آنکه کوچکترین آسیبی به آن وارد شود.

و از آنجایی که این لوله خرطومی در تنوع بسیار بالایی از سایز قابل تولید است برای تمامی انواع فضاها با کاربری های مختلف و متراژهای گوناگون قابل استفاده می باشد. از طرفی مواد متنوعی را می تواند از خود عبور دهد. از عوامل طبیعی و جانوری گوناگون گرفته تا انواع مواد شیمیایی و اسیدی آسیب رسان. به این علت که این لوله خرطومی به هنگام تولید به ویژگی هایی تجهیز می شود که حتی در برابر مواد شیمیایی و اسیدی هم دچار هیچ گونه مشکلی نخواهد شد و به راحتی و بدون نگرانی از دچار آسیب شدن، در هر شرایط و محیطی قابل استفاده است.

از دیگر عواملی که لوله هوای خرطومی برزنتی در برابر آن از خود مقاومت بسیار بالا نشان می دهد، عوامل خارجی نظیر فشار، ضربه، کشش، ساییدگی، فشردگی، فرسودگی و… است که در برابر این دسته از عوامل بسیار مقاوم بوده و دچار هیچ آسیب و مشکلی نخواهد شد.

از طرفی در برابر عواملی مانند عوامل طبیعی، آب و هوایی، جوی، باران، برف، باد شدید، رعد و برق، آتش سوزی، تابش مستقیم نور خورشید، گرما و سرمای شدید و حشرات موذی و آسیب رسان هم بسیار مقاوم است و اگر در معرض این دسته از مواد و عوامل قرار بگیرد، دچار هیچ گونه آسیبی نخواهد شد. درواقع به همین دلایل ذکر شده است که لوله هوای خرطومی برزنتی بسیار با کیفیت بوده و از دوام و طول عمر بسیار بالایی برخوردار است. همین مسئله موجب افزایش بسیار زیاد طول عمر کل سیستم و راندمان پروژه در دست خواهد بود.

بر طبق مزایا و ویژگی هایی که برای این لوله خرطومی گفته شد، می توان گفت که این لوله می تواند یک جایگزین بسیار مناسب برای بسیاری از کانال ها و لوله هایی باشد که امروزه در سیستم های مختلفی مورد استفاد قرار می گیرند اما مشکلات و معضلات فراوانی را با خود به همراه دارند و در مواقعی منجر به بروز اختلال در روند اجرایی پروژه و بعضا متوقف کردن کل پروژه می شوند. چرا که بسیاری از کانال هایی که به عنوان کانال های هم رده برای این لوله خرطومی در بازار وجود دارند، اکثرا از کیفیت بسیار پایینی برخوردار هستند و همین کیفیت پایین منجر به بروز بسیاری از مشکلات می شود.

بنابراین بهتر است که برای این لوله ها و کانال ها یک جایگزین بسیار مناسب انتحاب شود و این روال به این صورت هم در حال طی شدن است چرا که امروزه شاهد استفاده گسترده از آن در بسیاری از پروژ ها هستیم به گونه ای که امروزه تقریبا بسیاری از اجرا کنندگان پروژه در صدد استفاده گسترده از این لوله خرطومی و جایگزین آن به طور کامل برای سایر انواع کانال ها و لوله های موجود در بازار هستند.

کانال خرطومی برزنتی
کانال خرطومی برزنتی

کانال خرطومی برزنتی از انواع کانال های خرطومی و منعطف به شمار می رود و درواقع به گونه ای تولید و پرداخته می شود که به سادگی با کمک نیروی دست به تنهایی آن را به حالت ها و اشکال مختلفی در آورد و در فضاهای مختلف جای داد.

انعطاف پذیری کانال خرطومی برزنتی مزایای بسیاری را در بر دارد. برای مثال به دلیل آنکه به راحتی به هر شکل و حالتی در می آید، می توان از آن در فضاهای مختلفی استفاده نمود. برای مثال در فضاهای صعب العبور و مناطقی که قرار گیری بسیاری از کانال ها و لوله خرطومی هوا خصوصا کانال های صلب نظیر کانال اسپیرال دشوار است، می توان از این لوله خرطومی استفاده نمود به گونه ای که به سادگی قابل حالت گیری است و در هر فضا و شرایطی جای می گیرد.

از طرفی به دلیل خاصیت انعطاف پذیری کانال خرطومی برزنتی و اینکه به راحتی فشرده و جمع می شود، می توان آن را فشرده نمود و بدین ترتیب فضای بسیار کمی را اشغال کرده و بنابراین می توان تعداد بسیاری از آن را در فضایی مانند فضای انباری و یا فضای خودرو جهت حمل و نقل قرار داد. بنابراین در استفاده از فضا تا حد بسیاری صرفه جویی می نماید.

کانال خرطومی برزنتی دارای ویژگی های منحصر به فرد و فراوانی است. همان طور که گفته شد، یکی از مهم ترین مزایای آن منعطف بودن آن است. از دیگر مزایای این لوله خرطومی وزن بسیار سبک آن است که منجر شده است تا بتوان به دلیل وزن سبک، آن را به سادگی حمل و جا به جا نمود. درواقع علت وزن پایین این لوله خرطومی، سادگی ساختار آن است که در شکل گیری آن از مواد و متریال پیچیده و سنگینی بهره گرفته نشده و در نتیجه وزن آن بسیار سبک است و بدین ترتیب عملیات حمل و جا به جایی آن به سادگی و در مدت زمان کوتاهی انجام می شود.

همان طور که گفته شد، کانال خرطومی برزنتی از ساختار پیچیده ای برخوردار نیست و به همین علت به هنگام نصب و اجرای آن نیاز به تعداد زیادی نیروی نصاب متخصص نیست و تنها به کمک یک یا دو نیروی ماهر و با تجربه می توان آن را در محل مورد نظر نصب و راه اندازی نمود.

هزینه هایی که در جهت تولید و سپس نصب این لوله خرطومی مورد استفاده قرار می گیرد، شامل هزینه های بسیار مناسب و معقولی است. به طوری که می توان با تامین هزینه های اندک و مقرون به صرفه ای تعداد بالایی از این لوله خرطومی را تولید و سپس در محل مورد نظر مورد استفاده قرار داد. بنابراین کانال خرطومی برزنتی در هزینه های پروژه تا میزان فراوانی صرفه جویی می نماید.

تنوع کاربری کانال خرطومی برزنتی بسیار بالا است. به طوری که می توان از آن در بسیاری از فضاها و کاربری های مختلف با متراژهای گوناگون استفاده نمود. چرا که تنوع سایزی برای فضاهایی از متراژهای بالا گرفته تا متراژهای پایین و کم مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین اگر در فضایی نیاز به تجهیزات و یا ویژگی های خاصی باشد، می توان این لوله خرطومی را به آن ویژگی یا تجهیزات مجهز نموده و مورد استفاده قرار داد. بنابراین از این لوله خرطومی می توان در تنوع بسیار بالایی مورد استفاده قرار داد.

اگز بخواهیم به صورت مفصل تر به بررسی کاربری های این لوله خرطومی بپردازیم می توانیم بگوییم که از این لوله خرطومی می توان در فضاهایی همچون نمایشگاه ها، گلخانه، سردخانه، سالن های ورزشی، استخرها، مراکز درمانی و دارویی مانند داروخانه ها و بیمارستان ها، کافی شاپ ها، رستوران ها، پاساژها، فروشگاه ها، کارخانه ها و کارگاه ها، هتل ها و … مورد استفاده قرار داد.

کانال خرطومی برزنتی بدین صورت تهیه می شود که الیاف پلی استر که به کمک پی وی سی و مفتول فولادی لیمیت شده است تشکیل می دهد و در نهایت یک ساختار بسیار مقاوم و مستحکم را به وجود می آورد. این لوله خرطومی در برابر عوامل خارجی بسیاری مقاوم است. به طور مثال در برابر انواع ضربه، فشار، کشش، سایش و فرسایش، پوسیدگی و… از خود مقاومت بسیار بالا نشان داده و دچار هیچ گونه آسیب و صدمه ای نخواهد شد. از طرفی در برابر سایر عواملی که ممکن است به لوله آسیب جدی وارد کنند مانند شرایط جوی و آب هوایی مثل باران، رطوبت، باد، انواع باکتری ها و قارچ ها، نور خورشید، انواع حشرات موذی و سمی و… از خود مقاومت بسیار بالایی نشان داده و به هیچ وجه دچار آسیب و صدمه نمی شود. به همین علت است که می توان از آن به سادگی در هر فضایی خارج از فضای داخل استفاده نمود.

از طرفی، علاوه بر آنکه نسبت به این عوامل و مواد بسیار مقاوم است، سطح خارجی این لوله عاری از هرگونه درز و شکاف است و بدین ترتیب هیچ یک از موارد ذکر شده قدرت ورود به داخل لوله خرطومی را ندارند. در نتیجه لوله خرطومی به هیچ عنوان دچار آسیب و صدمه نخواهد شد. 

این ویژگی در مورد لایه داخلی این لوله خرطومی هم صدق می کند و سطح داخلی آن کاملا یکپارچه و عاری از هرگونه درز و شکاف بوده در نتیجه مواد به هنگام عبور از داخل لوله خرطومی به دلیل وجود سوراخ احتمالی در میانه راه از لوله خارج نشده و تمامی مواد به صورت تمام و کمال به سمت مقصد خود روانه خواهند شد بدون آنکه ذره ای از آن به بیرون نشتی پیدا کرده و در نتیجه منجر به هدر رفتن انرژی شود. بدین ترتیب است که می توان گفت در مصرف انرژی هم تا حد فراوانی صرفه جویی می نماید.

اینکه کانال خرطومی برزنتی به دلیل مقاومت بالا کمتر دچار آسیب و صدمه می شود یک مزیت بسیار بزرگ را با خود به همراه دارد و آن هم این مورد است که به هنگام استفاده از آن در هر سیستم و شرایطی، نیاز به تعمیر قطعه و یا تعویض پیدا نخواهد کرد و در نتیجه بدین ترتیب هزینه هایی که ممکن بود در جهت تعمیر و تعویض قطعات مصرف شود تا میزان فراوانی کاهش خواهد یافت و در نهایت درهزینه های پروژه تا مقدار زیادی صرفه جویی می کند. 

از آنجایی که صرفه جویی در هزینه ها یکی از مهم ترین مسائلی است که هر کارفرما و مجری پورژه ای بسیار به آن توجه می نماید، خصوصیت صرفه جویی در هزینه های پروژه در مورد کانال خرطومی برزنتی منجر به پر طرفدار شدن این لوله خرطومی گشته است.

کانال خرطومی برزنتی در سایزهای بسیار فراوان و متنوعی می توان تولید نمود که شامل

 7_8_9_10_11_12_14_15_17_20_22.5_25_30_35_40_45_50_60_70_75_80_90 سانتیمتر می باشد و این یعنی که از سایزهای خیلی کوچک جهت فضاهایی با متراژ پایین گرفته تا سایزهای بزرگتر با متراژهای بالاتر مورد استفاده قرار گرفته و این تنوع استفاده منجر به استفاده گسترده از آن شده است.

اما متراژ طولی که لوله خرطومی برزنتی  تولید می شود به صورت ثابت 6 متر است. در صورت نیاز برای متراژ بالاتر می توان تعداد بیشتری از آن را به کمک رابط به همدیگر متصل نموده و مورد استفاده قرار داد و برای استفاده از متراژ پایین تر آن می توان به کمک ابزار ساده مانند کاتر آن را به راحتی و سهولت برش داده و مورد استفاده قرار داد.

مقدار بازه دمایی که کانال خرطومی برزنتی در آن مقاوم است و می تواند بدون بروز هیچ مشکلی به فعالیت خود ادامه دهد، بازه دمایی 20- الی 100+ درجه سانتی گراد است و در این بازه دمایی بدون آنکه هیچ آسیبی به آن وارد شود و یا آتش بگیرد، می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

کانال خرطومی برزنتی نسبت به سایر انواع کانال ها و لوله های هوای موجود در بازار امروزی از افت فشار بسیار کمتری بهره مند است و این مزیت منجر به برتری آن نسبت به بسیاری از انواع کانال های رقیب موجود است.

علاوه بر مزایایی که برای کانال خرطومی برزنتی گفته شد، این لوله خرطومی از استاندارهای کیفی معتبری بهره مند است که می توان با خاطری آسوده از آن در شرایط مختلف استفاده نمود و همچنین به محیط زیست هیچ گونه آسیبی وارد نمی آورد و بسیار دوست دار محیط زیست است و کاملا قابل بازیافت و بازگشت به طبیعت است.

همان طور که گفته شد کانال خرطومی برزنتی نسبت به کانال های انتقال هوای رقیب خود از برتری های فراوانی بهره مند است و همین امر موجب شده است که بسیاری از سازندگان و مجریان پروژه ترجیح بدهند که از این لوله خرطومی به عنوان جایگزین برای سایر انواع لوله ها و کانال ها استفاده نمایند. چرا که بسیاری از دیگر کانال های موجود مشکلاتی را پدید می آورند که اکثرا هزینه های بسیار هنگفتی را در بر گرفته و یا مشکلات غیر قابل حلی را پدید می آورند. در نتیجه افراد ترجیح می دهند که  از این کانال خرطومی برزنتی به عنوان جایگزین استفاده نمایند. 

دیری نخواهد گذشت که با مرور زمان استفاده از این لوله خرطومی کاملا هم جانبه و گسترده شده و در نهایت به عنوان جایگزینی کاملا کاربردی مورد استفاده قرار می گیرد که نه تنها مشکلات سایز کانال ها را پدید نمی آورد بلکه مزایای فراوانی به دنبال دارد.

خرطومی برزنتی
خرطومی برزنتی

خرطومی برزنتی یک نوع کانال خرطومی است که از جنس برزنت بسیار مرغوب، مقاوم و با کیفیت ساخته شده است. این لوله خرطومی در برابر عوامل بسیار متنوع و گسترده ای از خود مقاومت و استقامت بالا نشان می دهد و در واقع می توان گفت که در برابر هیچ عاملی از خود ضعف نشان نداده و دچار آسیب و صدمه نخواهد شد.

به همین علت است که می توان خرطومی برزنتی را در شرایط و کاربری های مختلفی استفاده نمود. مقاومت این لوله خرطومی بدین صورت است که در برابر عوامل مختلفی بسیار مقاوم است. به دلیل آن که در بازه دمایی مشخصی قادر به تحمل حرارت است و به هیچ عنوان دچار آتش سوزی نمی شود، بنابراین حتی اگر در معرض آتش سوزی هم قرار بگیرد هیچ مشکلی به همراه نخواهد داشت.

علاوه بر در شرایط آتش سوزی،  در برابر حرارت بالا، برودت بالا، برف، باران، تگرگ، بادهای شدید، شرایط مختلف اقلیمی و آب و هوایی و… بسیار مقاوم است و در برابر شرایط  گوناگون اقلیمی و آب و هوایی دچار هیچ آسیب و صدمه ای نخواهد شد.

علاوه بر شرایط آب و هوایی، در مقابل حشرات و حیواناتی که ممکن است آسیب رسان باشند هم کاملا مقاوم بوده و دچار آسیب نمی شوند. 

همچنین در مقابل انواع مواد شیمیایی، سمی، اسیدی، نفت و گازوئیل و بسیاری از انواع دیگر مواد شیمیایی بسیار مقاوم بوده و دچار مشکلی نخواهد شد. چرا که این لوله خرطومی به گونه ای طراحی و تعبیه می شود که در برابر مواد شیمیایی بسیار مقاوم و مستحکم باشد.

به دلیل آنکه خرطومی برزنتی از وزن بالایی برخوردار نیست، می توان حمل و جا به جایی آن را در کوتاه ترین زمان ممکن و به ساده ترین روش ممکن انجام داد. به همین علت در زمان بندی پروژه بسیار صرفه جویی می کند چرا که حمل و جا به جایی و سپس راه اندازی و نصب آن در محل پروژه نیاز به صرف زمان زیادی نداشته و می توان در طی زمان بسیار کوتاهی این عمل را انجام داد و از آنجایی که زمان بندی و صرفه جویی در زمان از مسائل بسیار مهمی است که در یک پروژه مورد توجه قرار می گیرد.

از دیگر ویژگی های منحصر به فرد خرطومی برزنتی هزینه های بسیار پایینی است که در بر می گیرد. در واقع هزینه هایی که جهت تولید این لوله خرطومی، نصب و اجرا، در صورت نیاز تعمیر و… مصرف می شود شامل هزینه های بسیار بالایی نبوده و با هزینه های اندکی می توان آن را تامین نمود. بدین ترتیب می توان این ل  را جزو مقرون به صرفه ترین و اقتصادی تری انواع کانال ها و لوله های موجود در بازار صنعتی نامید.

از آنجایی که همه مجریان پروژه اکثرا در تلاش هستند تا هزینه های پروژه را تا حد ممکن کاهش داده و در هزینه ها تا میزان بالایی صرفه جویی نمایند، به همین علت هم به دنبال انواع کانالی هستند که هزینه های پروژه را تا میزان قابل توجهی کاهش دهد. به همین علت خرطومی برزنتی یک گزینه بسیار مناسب و مقرون به صرفه برای این دسته از افراد می باشد.

خرطومی برزنتی را می توان در تنوع سایزی بسیار بالایی تولید نمود. این سایزها از مقادیر بسیار پایین برای پروژه های کوچکتر آغاز شده تا مقادیر بسیار بالا برای پروژه های عظیم تر و بزرگ تر. همگی در تنوع بسیار بالایی قابل تولید هستند و دقیقا به همین دلایل است که می توان در کاربری های مختلفی با تنوع بسیار بالا از این لوله خرطومی هوا استفاده نمود. اما متراژ این لوله خرطومی یک مقدار ثابت است و اگر نیاز به متراژ پایین تری از آن باشد، می توان به کمک ابزار برش ساده نظیر کاتر آن را به مقادیر پایین تر تکه کرد و برای استفاده متراژ بالاتر می توان از رابط استفاده نمود تا سایزهای یکسانی از آن لوله خرطومی را به یکدیگر متصل نمود تا متراژ بالاتری به دست آید.

سرعت تولید خرطومی برزنتی بسیار بالا است به طوری که می توان در طی مدت زمانی بسیار کوتاهی تعداد بالایی از این لوله خرطومی را تولید نمود و همچنین پس از تولید، سرعت اجرا و نصب آن بسیار بالا است. می توان در طی بازه زمانی نسبتا کوتاهی این لوله خرطومی را نصب و در محل پروژه راه اندازی و اجرا نمود.

درواقع به طور کلی به دلیل سادگی ساختار خرطومی برزنتی، اجرا و نصب آن کار دشواری نیست و تنها به کمک نیروی انسانی کمی می توان این لوله خرطومی را در محل پروژه مورد نظر اجرا و نصب نمود. در واقع برای انجام این عمل نیاز به نیروهای انسانی زیاد نیست. بلکه به کمک تعداد کمی نیروی کاربلد و با تجربه می توان این لوله خرطومی را نصب نمود.

پیش تر در مورد مقاومت بسیار بالای خرطومی برزنتی صحبت شد. یکی از عواملی که در استحکام این لوله خرطومی بسیار موثر است، سطح لایه خارجی این لوله خرطومی است که عاری از هر گونه درز و شکافی می باشد و در نتیجه حتی اگر عوامل آسیب رسان قصد ورود و نفوذ به داخل این لوله خرطومی را داشته باشند، به هیچ وجه این امکان برای آنها فراهم نخواهد بود و در نتیجه دچار هیچ گونه آسیبی ناشی از ورود و نفوذ این ذرات و عوامل نخواهد شد.

این خاصیت یک دستی در مورد لایه داخلی خرطومی برزنتی هم صادق است. بدین صورت که لایه داخلی آن کاملا یکدست و یکپارچه بوده و هیج شکافی در سطح آن مشاهده نمی گردد. این مسئله نتیجه ای که در پی دارد این است که هر ماده ای که از داخل آن عبور می نماید، از شکاف احتمالی خارج نشده و به بیرون نشت نمی کنند. در نتیجه موجب هدر رفت انرژی نخواهد شد. در مورد یکپارچگی هم که صحبت شد، هیچ گونه مانع و پستی بلندی در سطح آن مشاهده نمی شود. در نتیجه موادی که قصد عبور از داخل این لوله خرطومی را دارند، در میانه راه خود به هیچ مانعی که موجب کند شدن سرعت آن شود و یا مانعی که موجب شود ماده در پشت آن گیر کند برخورد نکرده و به صورت کامل تمامی مواد به مقصد خود خواهند رسید.

هنگامی که از خرطومی برزنتی در یک پروژه استفاده می شود، عمدتا به صورت تنها مورد استفاده قرار نمی گیرند بلکه قطعات و لوازم جانبی دیگری به کمک لوله خرطومی آمده تا در نهایت یک سیستم کارآمد با راندمان بالا را پیش ببرد.

قطعاتی که در این سیستم در کنار لوله برزنتی مورد استفاده قرار می گیرند بسیار متنوع هستند و هریک با توجه به کاربری و نیاز پروژه مورد استفاده قرار می گیرند و حتی در شرایطی اگر نیاز باشد، بنا به سفارش مشتری و نیاز پروژه قطعاتی به صورت سفارشی طراحی و تولید می شوند و در پروژه مورد استفاده قرار می گیرند.

حال به معرفی تعدادی از این قطعات و کاربری و نوع استفاده آنها می پردازیم. ساپورت ها به صورت سقفی یا دیواری تولید می شود که درواقع جهت اتصال ابتدا یا انتهای لوله خرطومی به دیوار یا سقف مورد استفاده قرار می گیرد.

رابط ها که پیش تر صحبت شد جهت اتصال سایزهای یکسانی از لوله خرطومی مورد استفاده قرار می گیرد و تبدیل ها هم جهت اتصال سایزهای متنوعی از لوله خرطومی به یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرد. تبدیل ها به صورت چهارگوش به گرد هم تولید می شوند که درواقع لوله های خرطومی را به کانال های چهارگوش متصل می نمایند.

زانویی ها در زاوایای متنوعی تولید می شوند که متداول ترین آنها ۳۰، ۶۰ و ۹۰ درجه است  که جهت اتصال کانال ها به صورت زاویه دار به یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

سه راهی ها، سه راهی تبدیل ها، شلواره ها، سه راهی شلواره ها، چهار راهی ها، چهار راه شلواره ها و… نیز از جمله قطعات و لوازم جانبی هستند که در یک پروژه در کنار لوله خرطومی برزنتی مورد استفاده قرار می گیرند.

بست و ساپورت ها هم کانال خرطومی را در جای خود محکم نگه می دارند بدون آنکه منجر به شکم دادن لوله در طول استفاده شوند.

دریچه ها قطعه نهایی مورد استفاده در پروژه به شمار می روند که در واقع پخش کننده هوا در محیط هستند و به کمک دمپرها که به صورت برقی یا دستی مورد استفاده قرار می گیرند، می توان شدت و سرعت هوای خروجی از دریچه را کنترل نمود.

تمامی این قطعات و لوازم جانبی همگی در کیفیت و مرغوبیت بسیار بالایی تولید می شوند و به همین علت هم راندمان و کیفیت کل سیستم را تا مقدار بسیاری افزایش می دهند.

به دلیل تمامی مزایا و ویژگی هایی که برای خرطومی برزنتی گفته شد، این لوله خرطومی می تواند به عنوان جایگزین بسیار مناسب برای انواع کانال ها و لوله های هم رده خود در بازار صنعتی امروزی شود چرا که بسیاری از کانال ها و لوله های موجود در بازار از کیفیت و مرغوبیت همانند لوله برزنتی برخوردار نبوده و مشکلات و معضلات بسیاری را به وجود می آورند که موجب بروز اختلال در روند اجرایی پروژه و بعضا توقف آن می شوند که در نهایت هزینه های بسیاری را جهت تعمیر، نگهداری و تعویض قطعات شامل می شود.

لوله برزنتی

لوله برزنتی

لوله برزنتی یکی از انواع لوله های خرطومی است که به کمک پلی استر و پی وی سی و در نهایت به کمک مفتول های فلزی در هم تنیده و به هم پیچیده شده و یک ساختار خرطومی شکل را به وجود می آورند.

لوله برزنتی در سایزهای متنوعی قابل تولید است و همین تنوع سایزی یکی از مواردی است که منجر به استفاده گسترده و فراوان از آن در شرایط و فضاهای مختلفی شده است. این لوله خرطومی را می توان در سایزهای ۱۰-۱۵-۲۰-۲۵-۳۰-۳۵-۴۰-۴۵-۵۰-۵۵-۶۰ اینچ و با طول ثابت ۶ متر قابل تولید می باشد. در صورتی که نیاز به استفاده میزان کمتری از این لوله خرطومی باشد، می توان به کمک ابزراهای ساده ای و به آسانی آن را به قطعات کوچکتر تقسیم نمود و همچنین اگر نیاز به متراژ بالاتری از آن باشد، می توان به کمک رابط، که درواقع نوعی قطعه جهت اتصال لول های هم سایز به یکدیگر است، استفاده نمود.

لوله برزنتی از استحکام کشش بسیار بالایی برخوردار است و درواقع در برابر فشار کششی بالا هم از خود مقاومت بسیار مناسبی نشان می دهد. از دیگر مقاومت های لوله برزنتی مقاومت در برابر ارتعاش است که همین خصوصیت موجب شده است که بتوان از آن در شرایطی که در معرض ارتعاش قرار بگیرد، به راحتی استفاده کرد.

از دیگر مقاومت های این لوله خرطومی هوا در برابر انواع ضربه و فشار، فشردگی و… است که همین موجب شده است تا آن را تبدیل به یک لوله خرطومی کاملا مقاوم نموده و در نتیجه از طول عمر بسیار بالایی برخوردار باشد. بدین ترتیب در نتیجه طول عمر بسیار بالایی هم خواهد داشت.

لوله برزنتی بسیار منعطف است که این انعطاف پذیری بالا مزیت هایی را هم در پی داشته است. برای مثال به دلیل این خصوصیت، به هنگامی که در یک انبار قرار می گیرند، از آنجایی که به راحتی فشرده و جمع شده و بسیار کوچک می شوند، در نتیجه فضای بسیار کمی را اشغال می کنند. به همین علت می توان تعداد بالایی از لوله برزنتی را در یک فضا جای داد.

لوله برزنتی از وزن بسیار سبکی برخوردار است و همین عامل موجب شده است که حمل و نقل آن بسیار ساده باشد و جهت جا به جایی نیاز به صرف زمان کمتری باشد.

از لوله برزنتی در فضاها و کاربری های مختلفی استفاده می شود. عمده استفاده از آن در سیستم های تهویه فضاهای بهداشتی درمانی، اداری،‌ تجاری، مسکونی، صنعتی و… می باشد. از دیگر کاربری های لوله برزنتی در اگزاست فن ها، مسیر های رفت و برگشت تهویه، انشعاب ها و… است. 

کاربری دیگر این لوله خرطومی که مربوط به انتقال هوا و گازها نمی شود، این است که جهت انتقال ذرات ر هر فضا و کارخانه ای که ذرات ریز تولید می کند، مور استفاده قرار گرفته که توسط این لوله خرطومی، ذرات مکیده شده و به فضایی دیگر منتقل می گردد.

لوله برزنتی در برابر بسیاری از عوامل طبیعی و غیر طبیعی از خود مقاومت بسیار مناسب و بالایی نشان می دهد. برای مثال اگر در معرض عواملی همچون باد، باران، برف، طوفان، گرد و غبار، تابش مستقیم نور خورشید و… قرار بگیرد دچار هیچ آسیب و صدمه ای نمی شود چرا که در برابر این عوامل کاملا مقاوم است و از طرفی سطح خارجی لوله برزنتی کاملا یکدست و بدون هیچ گونه شکاف و سوراخی است. در نتیجه هیچ ماده خارجی قادر به نفوذ به داخل این لوله خرطومی نبوده و در نتیجه هیچ آسیبی به آن وارد نمی شود.

این کانال هوا، همچنین در برابر مواد شیمیایی هم کاملا از خود مقاومت بسیار بالا نشان می دهد و به گونه ای تعبیه می شود که در برابر مواد شیمیایی و اسیدی که خاصیت خورندگی دارند، کاملا مقاوم باشد و مقابله نماید. بنابراین این خاصیت لوله برزنتی که تقریبا می توان گفت در برابر تمامی عوامل از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است موجب شده است که بسیار دیرتر دچار آسیب شود و در نتیجه هزینه هایی که ممکن بود در جهت تعمیرات و نگهداری از این لوله خرطومی صرف شود، تقریبا حذف شه یا کاهش یابد و در نهایت موجب افزایش طول عمر لوله و افزایش کارایی کل سیستم شود.

حال که صحبت هزینه ها شد باید گفت که هزینه هایی که این لوله خرطومی در بر می گیرد، شامل هزینه های بسیار پایینی می باشد. برای مثال هزینه هایی که در جهت تولید این لوله خرطومی مصرف می شود نیاز به تامین بودجه بسیار پایینی دارد و از طرفی هزینه هایی که شامل اجرا و راه اندازی این لوله خرطومی می شود، شامل هزینه های بسیار مقرون به صرفه و پایینی است. در نتیجه می توان گفت که لوله برزنتی یک لوله خرطومی کاملا مقرون به صرفه و مناسب جهت استفاده است چرا یک مسئله مهمی که کارفرمایان با آن درگیر هستند، حفظ بودجه و صرفه جویی در هزینه ها است که این لوله خرطومی کاملا آن را تامین کرده و موجب اقتصادی شدن پروژه می شود.

سطح داخلی لوله برزنتی درست همانند سطح خارجی آن که قبل تر گفته شد، عاری از هرگونه شکاف و سوراخی است و به همین علت، هنگامی که مواد، چه مایع و چه جامد از داخل آن عبور می کنند، در میانه راه از هیچ سوراخی به بیرون درز نکرده و به صورت تمام و کمال به سمت مقصد خود روانه می شوند. عامل دیگری که در سهولت و سرعت بخشیدن به این عمل جا به جایی کمک می کند، یکنواخت و یکدست بودن سطح داخلی این لوله خرطومی است که در سطح داخلی آن هیچ پستی بلندی مشاهده نمی شود و به همین علت موادی که از داخل لوله در حال عبور هستند، در میانه راه خود به هیچ مانعی برخورد نکرده و در نهایت با سرعت بیشتری و در طی زمان کوتاه تری به سمت مقصد خود روانه می شوند، بدون آنکه در میانه راه به مانعی گیر کرده و یا در جایی متوقف شوند، به صورت تمام و کمال به مقصد خود خواهند رسید.

روز به روز به طرفداران لوله برزنتی اضافه می شود چرا که این لوله خرطومی از ویژگی های منحصر به فردی بهره مند است که هیچ یک از کانال های هم رده آن نه تنها از آن ویژگی ها بهره مند نیستند، بلکه به دلیل معایبی که دارا هستند، مشکلات و معضلاتی را هم پدید می آورند. برای مثال باید گفت که اکثرا هزینه های بسیار بالایی را شامل می شوند که منجر به تعیین هزینه های بسیار هنگفت برای عاملین پروژه خواهد شد. در حالی که در نظر گرفتن این مسئله یک موضوع بسیار مهم و اساسی به شمار می رود.

مورد بعدی که اکثر لوله ها و کانال های موجود در بازار پدید می آورند، کیفیت ساخت و کارایی است که اکثرا دارای کیفیت بسیار پایینی هستند و به همین علت هنگامی که در یک سیستم مورد استفاده قرارمی گیرند، موجب بروز اختلال و اشکال در آن سیستم می شوند که در نهایت با متوقف شدن پروژه رو به رو خواهد شد. از طرفی هنگامی که اختلال و مشکلی در کانال به وجود آید، ناچارا در کوتاه مدت نیاز به تعویض و یا تعمیر قطعات خواهد بود و این مسئله نیز عامل دیگری برای بالا رفتن هزینه ها خواهد شد.

اکثرا وزن بالایی دارند و صلب هستند، صلب بودن کانال هوا مشکلات عدیده ای را در پی خواهد داشت و کار را برای عاملین سخت تر خواهد کرد. چرا که خاصیت انعطاف پذیری لوله برزنتی این امکان را می دهد که به راحتی و حتی به کمک نیروی دست، به هر شکل و حالت دلخواهی تبدیل شود و در نتیجه در فضاهایی که با موانعی و محدودیت هایی رو به رو هستند، به راحتی این لوله خرطومی جای می گیرد. این در حالی است که این امکان برای کانال های صلب و غیر منعطف فراهم نیست و در نتیجه در تمامی شرایط و فضاها نمی توان از آنها استفاده نمود و از طرفی به دلیل غیر منعطف بودن، خاصیت فشردگی هم نداشته و در نتیجه جمع نشده و فضای بسیار زیادی را اشغال می نمایند.

سرعت تولید لوله برزنتی بسیار بالا است به طوری که می توان در طی مدت زمان بسیار کوتاه، تعداد بالایی از این لوله خرطومی را تولید نموده و از طرفی اجرای آن هم نیاز به زمان بسیار کوتاهی دارد و به سرعت قابل اجرا و راه اندازی است. سرعت بالا در کنار سهولت نصب موجب شده است که نصب و اجرای بسیار راحتی برای این لوله خرطومی فراهم شود به گونه ای اجرای آن راحت است که تنها نیاز به یک یا دو نیروی متخصص و با تجربه در ای زمینه نیاز است تا بتوان به سادگی آن را نصب و راه اندازی نمود.

به دلیل وجود تمامی مزایا و ویژگی های بسیار مثبتی که برای لوله برزنتی گفته شد، این لوله خرطومی در میان رقبای خود بسیار مطرح تر و پر طرفدار تر شده است به گونه ای که پیش بینی می شود، در آینده و در طی زمان بسیار کوتاهی این لوله خرطومی جایگزین بسیاری از سایر کانال ها و لوله های موجود در بازار صنعتی شده و رفته رفته به جای نمامی کانال های بی کیفیت و متنوعی که در بازار موجود است استفاده شود.

اسامی دیگر این محصول

هواکشی برزنتی, فلکسیبل برزنتی, خرطومی, کانال فلکسیبل برزنتی, کانال خرطومی برزنتی, داکت فلکسیبل برزنتی هوا, لوله خرطومی برزنتی لمینیت با پی وی سی, کانال خرطومی برزنتی, داکت فلکسی برزنتی,کانال خرطومی برزنتی پلی استر دار, داکت فلکسیبل برزنتی, لوله فلکسی برزنتی

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 5 / 5. 1

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “لوله خرطومی برزنتی”

شرکت پیشگام سپهر برساد

مشاوره و فروش
02186017572

09120042710