خانهفروشگاهعایق الاستومریعایق الاستومری رولی

عایق الاستومری رولی

3,499,000 تومان5,339,000 تومان

قیمت محصول فوق مربوط به سال 1397 میباشد. جهت دریافت لیست قیمت این محصول به ما در واتساپ پیام دهید.

شناسه محصول: نامعلوم دسته:

عایق الاستومری یک عایق حرارتی بسیار کارآمد بوده که جزء مواد سلول بسته محسوب می گردد. این عایق انعطاف پذیر بوده و بر پایه لاستیک سبک EPDM ساخته می شود.ساختار سلول بسته و محکم عایق الاستومری از ان یک عایق کارامد و موثر ساخته است. عایق الاستومری جهت عایق کاری لوله کشی سرد و گرم و اتصالات آنها مورد استفاده قرار گرفته و باعث صرفه جویی در نیروی کار و بهبود عملکرد پروژه می گردد. در این مطلب به معرفی عایق الاستومری رولی، یکی از انواع پر کاربرد آن می پردازیم.

عایق الاستومری رولی چیست؟

با پیشرفت علم و گسترش تکنولوژی، رفته رفته افراد بیشتری در صنایع مختلف به فکر جلوگیری از هدررفت و اتلاف انرژی افتادند. به همین دلیل استفاده از انواع عایق در سراسر جهان رونق یافت. در این میان ایده طراحی و تولید نسل جدید از عایق ها تحت عنوان عایق الاستومر یاب ساختاری ویژه  و منحصر به فرد، توانست تا دنیای صنعت عایق بندی را به طور کلی وارد متحول و وارد مرحله جدیدی از پیشرفت نماید.

عایق الاستومری رولی نیز کی از انواع این عایق خاص و منحصر به فرد می باشد که به صورت رولی یا به اصطلاح پتویی در ابعاد و قطعات مختلفی تولید و به کارگیری می شود.

ضریب انتقال حرارت آن 0.032W/m.K(O°C) است و درجه حرارت مورد استفاده آن 120+ تا 70- درجه سانتیگراد می باشد. این محصول با چگالی 45-60 kg/m3 تولید می شود.  و با ضخامت 6، 9، 13، 19، 25، 32، 50 میلیمتر و به عرض 1000 و 1200 میلیمتر عرضه می گردد.انواع عایق الاستومری رولی

عایق حرارتی رولی الاستومری در انواع زیر تولید می شود

  1. عایق رولی ساده جهت عایقکاری سطوح در سیستم های سرمایشی و گرمایشی در فضا های بسته استفاده می گردد.
  2. عایق رولی صوتی ساده و موجدار جهت عایقکاری سطوح در فضاهای بسته با الویت کنترل اصوات مزاحم استفاده می گردد.
  3. عایق رولی با روکش آلومینیوم 130 میکرون جهت عایقکاری سطوح در سیستم های سرمایشی و گرمایشی و در فضاهای باز با شدت تابش کم نور خورشید استفاده می گردد.
  4. عایق رولی با روکش آلومینیوم 230 میکرون جهت عایقکاری سطوح در سیستم های سرمایشی و گرمایشی و در فضاهای باز با شدت تابش زیاد نور خورشید استفاده می گردد.
  5. عایق رولی با روکش آلومینیوم 170 میکرون نخدار با نخ فایبرگلاس جهت عایقکاری سطوح خاص در سیستم های سرمایشی و گرمایشی و در فضاهای باز استفاده می گردد.
  6. عایق رولی با روکش پروتکت بلک (Protect Black) جهت عایقکاری سطوح در سیستم های سرمایشی و گرمایشی و در فضاهای بسته با رطوبت بالا یا فضاهای دارای آلودگی سطحی زیاد استفاده می گردد.
  7. عایق رول پشت چسبدار کلیه عایق های رولی ساده ، صوتی با روکش های آلومینیوم 130،230،170 نخدار و روکش پروتکت بلک جهت تسریع در کار و کاهش زمان اجرا بصورت پشت چسبدار استفاده می گردد.
عایق الاستومری رولی

به طور کلی می توان این طور بیان نمود که عایق الاستومری رولی دارای انواع بسیار متفاوتی از لحاظ کاربرد، سایز، ضخامت، شیوه تولید و… می باشد. یکی از انواع مختلف عایق رولی الاستومری عایق هایی در ضخامت های متنوع می باشد که با توجه به ضخامت آن، کاربرد های این محصول نیز متفاوت خواهد بود.

لازم به ذکر است که با افزایش ضخامت عایق رولی، میزان مقاومت آن در برابر هدررفت انرژی، نفوذ رطوبت و … نیز بیشتر خواهد شد. بنابراین می توان از این عایق برای محیط ها و کاربرد هایی استفاده نمود که نیاز است تا به طور کامل ایزوله گردد.

نوع دیگری از این عایق رولی، عایق الاستومری رولی با روکش آلومینیم می باشد که امروزه بسیار مورد استفاده صنایع مختلف قرار می گیرد. در واقع این عایق همان عایق الاستومری رولی می باشد که قابل تولید در ضخامت گوناگون نیز هست. اما با این تفاوت که یک طرف از سطح این عایق با یک لایه ورق فویلی آلومینیومی پوشش داده شده است.

این کار به این خاطر انجام می پذیرد تا بر مقاومت عایق تا میزان قابل توجهی افزوده گردد. بنابراین می توان از این عایق برای مواردی استفاده نمود که نیاز داریم تا نفوذ رطوبت و یا جریان حرارت از میان آن به حداقل و یا صفر برسد.

یکی دیگر از انواع پر کاربرد عایق های رولی الاستومری، عایق صوتی الاستومری می باشد. این عایق که با عنوان عایق الاستومری رولی شانه تخم مرغی نیز شناخته می گردد، از انواع عایق های رولی می باشد که برای جلوگیری از عبور امواج صوتی مورد استفاده قرار می گیرد.

از این عایق برای مکان هایی که صدای زیادی تولید می شود؛ مانند استودیو های ضبط و پخش صداف سالن های نمایش و همایش، سینما ها و … برای جلوگیری از انتشار سر و صدای بلند، مورد استفاده قرار می گیرد. در میان نمونه های خارجی که در کشور های دیگر تولید و به ایران فرستاده می شود؛ نمونه های ایرانی این محصول نیز در سطح بالایی به لحاظ کیفیت و کارایی، داخل کشور تولید می گردد.

عایق الاستومری رولی ایرانی از جمله عایق های رولی با کیفیتی می باشد که در صنایع مختلف برای جلوگیری از هدرفت انرژی و نفوذ رطوبت به کارگیری می شود.

در این میان عایق الاستومری رولی پیشگام سپهر ( Pishgam Sepehr Rolled Elastomeric Insulation ) نیز نوعی از عایق های رولی تولید شده در داخل کشور می باشد که دارای کیفیت و مرغوبیت بالایی می باشد.

کاربرد عایق الاستومری رولی

به طور عمده از عایق های رولی برای عایق دی سطوح استفاده می گردد. به عنوان مثال در مکان هایی مانند شوفاژ خانه ها، تاسیسات کارخانه ها و … برای عایق بندی منبع آب داغ و… استفاده می شود.

از این نوع از عایق های رولی به منظور عایق کاری انواع داکت اسپیلت نیز به کارگیری می شود. به علاوه اینکه برای عایق کاری برخی از لوله های انتقال هوا و آب در سایز های بسیار بزرگ مانند لوله های اسپیرال در سایز های بسیار بزرگ که قابل عایق بندی با عایق الاستومری لوله ای نمی باشد.

بنابراین لازم است تا سطح بزرگ لوله هایی که قطر دهانه بسیار بزرگی دارند به وسیله عایق های رولی الاستومری پوشانده شود. به این ترتیب همه سطح آن ها بدون هیچ درزی و به طور کامل عایق کاری می گردد.

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم؛ در بسیاری موارد از نوع خاصی از عایق الاستومری به عنوان عایق صدا نیز استفاده می شود. عایق الاستومری رولی شانه تخم مرغی نوعی از عایق الاستومری رولی می باشد که در استادیوم ها و سایر مکان های پر سرو صدا برای جلوگیری از خروج امواج صوتی به صورت یک پوشش محافظ به دیوار ها متصل می شود.

این عایق در واقع دارای برجستگی و برآمدگی هایی در سطح می باشد که بسیار شبیه به یک شانه تخم مرغ می باشد. به همین دلیل این عایق را به همین نام یعنی عایق شانه تخم مرغی می شناسند. به علاوه اینکه به دلیل ساختار محکم و چندلایه و از سوی دیگر حالت شانه تخم مرغی که دارد می توان به عنوان یک ضربه گیر بسیار مقاوم در برابر ضربه های فیزیکی و فشار های منفی بیرونی نیز مقاومت نماید.

مدل های دیگری از عایق های رولی وجود دارد که هر کدام با توجه به مدل و ساختار و ویژگی های منحصر به فردی که دارند؛ در زمینه خاصی به کار برده می شوند. مانند عایق رولی الاستومری با روکش آلومینیومی، عایق رولی مسلح یا نخ دار، انواع عایق های رولی پشت چسب دار الاستومری و … که موارد و زمینه های کاربرد بسیاری دارند.

عایق الاستومری رولی

مزایا عایق الاستومری رولی

  • راحتی نصب، کاهش هزینه های نصب و افزایش کیفیت پروژه
  • مقاوم در برابر اشعه UV، موجب صرفه جویی در هزینه اولیه و تعمیر و نگهداری می گردد.
  • ضریب انتقال حرارت پایین، صرفه جویی در هزینه های انرژی 
  • عایق الاستومری موجب کاهش اتلاف حرارت و کنترل چگالش در لوله کشی آب سرد، کانال کشی، خطوط تبرید، سیستم های تهویه مطبوع و لوله های آب داغ می شود.
  • دمای توصیه شده برای این عایق ها -297 درجه فارنهایت تا +257 درجه فارنهایت می باشد.

تولید عایق الاستومری رولی

عایق های الاستومری از ترکیبی از مواد شیمیایی با فرمولاسیون خاص به دست می آید. آنچه در روند تولید این دسته از عایق های حرارتی بسیار حائز اهمیت می باشد؛ شیوه میکس مواد با یکدیگر و گرم کردن و پس از آن سر کردن تدریجی ترکیب مورد نظر می باشد.

چرا که مهم ترین و بزرگترین ویژگی این محصول که همان ساختار سلولی بسته می باشد؛ از طریق همین شیوه سرد کردن ترکیب مواد، به وجود می آید. بنابراین لازم است تا با دقت و به میزان مناسبی این ترکیب سرد شود تا حباب های تشکیل شده درآن به همان صورت اولیه حفظ گردد. در این حالت است که می توان ادعا کرد با کیفیت ترین و مرغوب ترین نمونه از عایق الاستومری تهیه و تولید شده است.

با توجه به اینکه عایق الاستومری در دو نوع رولی یا پتویی و عایق لوله ای تولید و به بازار ارائه می گردد؛ باید به این نکته نیز اشاره نماییم که پس از تولید این عایق با توجه به کاربرد آن در قطعات کوچک و بزرگی برش داده می شود. برش ورق های عایق الاستومری رولی نیز توسط یک دستگاه برش CNC صورت می پذیرد.قیمت عایق الاستومری رولی 

عوامل و فاکتور های بسیار متنوعی بر روی قیمت انواع مختلف عایق های الاستومری موثر می باشند. یکی از این موارد ضخامت عایق های رولی می باشد. این موضوع کاملا بدیهی است که با افزایش ضخامت هر ورق از عایق رولی، میزان قیمت آن نیز افزوده می گردد.

از سوی دیگر مدل ها نمونه های مختلف عایق های رولی نیز می وتواند قیمت های متنوعی را دارا باشد.

به عنوان مثال قیمت عایق صوتی رولی به دلیل ضخامت و نوع خاص شانه تخم مرغی که دارد؛ از جمله عایق های الاستومری می باشد که قیمتی به نسبت بالاتر را شامل می شود.

و یا عایق های رولی پشت چسب دار که به همین دلیل قیمتی بالاتر نسبت به مدل های ساده و بدون چسب عایق رولی دارند.

به همین ترتیب می توان نمونه های دیگری از عایق را نام برد که به دلیل تفاوت در ویژگی هایشان دارای قیمت های متفاوتی نیز می باشند.خرید عایق الاستومری رولی 

نکته مهم برای خرید عایق رولی الاستومری دقت و توجه به شرایط پروژه و محیطی می باشد که عایق بندی در آن انجام می پذیرد.

به عنوان مثال برای عایق بندی یک منبع آب در مکان های روباز و بدون سقف و یا در شرایط جوی با رطوبت بالا و بارندگی زیاد، لازم است تا از عایق های رولی با ضخامت بالا و یا حتی عایق هایی با روکش آلومینیوم استفاده شود.

زیرا استفاده از این نوع از عایق های الاستومری می تواند درصد نفوذ رطوبت به داخل را به صفر برساند. به این ترتیب می توان از یک عملکرد و کارایی عایق رولی را افزایش داد و از سوی دیگر موجبات افزایش طول عمر تجهیزات مکانیکی را فراهم می آوریم.

بنابراین توجه به شرایط پروژه یکی از مهم ترین مواردی می باشد که می بایست مورد توجه بسیاری قرار بگیرد.

سطحی که قرار است عایق کاری شود به لحاظ شکل، جنس، اندازه و … از موارد دیگری است که پیش از خرید عایق باید مورد بررسی قرار بگیرد.

خرید اینترنتی عایق الاستومری از طریق فروشگاه های اینترنتی و وبسایت تولیدکنندگان عایق الاستومری نیز می تواند به بررسی ویژگی های انواع عایق رولی و مقایسه نمونه های مختلف آن با یکدیگر قبل از خرید، کمک بسیاری نماید.

نصب عایق الاستومری رولی

برای نصب عایق های رولی از نوعی چسب عایق استفاده می گردد که تنها مختص به چسباندن عایق الاستومری به سطوح می باشد. این چسب نیز با فرمولاسیونی خاص کمک می کند تا تمام سطح مورد نظر به خوبی توسط عایق الاستومری پوشانده شود.

البته باید به این نکته توجه داشت که می بایست پیش از نصب، سطح مورد نظر را به خوبی تمیز کنیم تا عاری از هر نوع آلودگی گردد  تا نصب آن آسان تر شود.

برخی از عایق ها نیز به صورت پشت چسب دار تولید و ارائه می گردند. در این حالت دیگر نیازی به استفاده از چسب عایق به صورت جداگانه نمی باشد.

اسامی دیگر این محصول

عایق الاستومریک, عایقکاری, عایق رولی پشت چسبدار, عایق حرارتی, عایق رولی الاستومری, عایق حرارتی رولی, عایق رولی ساده, عایق رولی صوتی, عایق رولی با روکش آلومینیوم, عایق رولی با روکش پروتکت بلک (Protect Black), عایق رول پشت چسبدار, عایق EPDM

عایق الاستومری پشت چسب دار

عایق الاستومری پشت چسب دار

عایق الاستومری پشت چسب دار نوعی بسیار پر کاربرد و پر طرفدار از عایق های الاستومری است. عایق الاستومری در واقع نوعی عایق است که برای فضاها، صفحات و کانال های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. عایق الاستومری به دلیل ویژگی های بسیار کارآمد و منحصر به فردی که دارد، بسیار پر طرفدار است و قادر به جایگزینی برای سایر انواع عایق ها خواهد بود. در ادامه با این عایق خاص بیشتر آشنا خواهیم شد.

عایق الاستومری پشت چسب دار چیست؟

به طور کلی عایق الاستومری نوعی فوم فشرده است که و هنگامی که برای کانال یا صفحه ای مورد استفاده قرار می گیرد، از آن در برابر عوامل مختلفی نظیر حرارت، رطوبت، گرما، سرما، تابش مستقیم نور خورشید و… حفاظت می کند. عایق های الاستومری در انواع مختلفی تولید می شوند که عایق الاستومری چسب دار یکی از آن ها است. عایق الاستومری پشت چسب دار در واقع نوعی از عایق الاستومری است که در پشت آن دارای چسب است و بنابراین به راحتی به صفحه یا کانال چسبیده و در جای خود مستحکم می شود.

عایق الاستومری پشت چسب دار چند نوع است؟

عایق الاستومری پشت چسب دار ساده رولی: این نوع عایق الاستومری برای سطوح مورد استفاده قرار می گیرد و با ساختاری ساده، تنها در پشت آن چسب قرار می گیرد و همین ویژگی باعث می شود که به راحتی به سطح بچسبد.

عایق الاستومری پشت چسب دار رولی با روکش آلومینیوم: این نوع عایق الاستومری هم برای سطوح قابل استفاده است اما دارای روکش آلومینیوم هم است. به این معنی که این روکش در برابر تابش مستقیم نور خورشید بسیار مقاوم خواهد بود و به همین دلیل با خاطری آسوده می توان از این عایق در فضاهای باز استفاده کرد و همچنین در پشت آن چسبی جهت مستحکم شدن در جای خود دارد.

عایق الاستومری پشت چسب دار لوله ای ساده: این عایق به صورت لوله ای و برای کانال های هوا و سایر انواع لوله ها طراحی می شود. این عایق تنها مجهز به چسب است که موجب می شود تا عایق به راحتی به کانال بچسبد و از جای خود جدا نشود.

عایق الاستومری پشت چسب دار لوله ای با روکش آلومینیوم: این عایق لوله ای علاوه بر آن که در پشت خود داری چسب جهت مستحکم شدن دارد، روی آن هم روکش آلومینیوم تعبیه شده است تا به این ترتیب بتوان با خاطری آسوده از این کانال در فضاهای بیرون و در معرض تابش آفتاب استفاده کرد.

عایق الاستومری پشت چسب دار نسبت به سایر انواع عایق ها ازچه مزایایی برخوردار است؟

عایق الاستومری پشت چسب دار نسبت به سایر انواع عایق ها از مزایا و برتری هایی برخوردار است در ادامه به بررسی برتری ها و مزایای این عایق نسبت به سایر عایق ها می پردازیم تا با آن ها بیشتر آشنا شوید.

عایق الاستومری پشت چسب دار کاملا بازیافت پذیر است و به طبیعت باز می گردد. دوست دار طبیعت است و هیچ آسیبی را به آن وارد نمی کند. اما عایق هایی نظیر عایق پشم شیشه و عایق پشم سنگ، به هیچ وجه به طبیعت باز نمی گردند و قابل بازیافت نیستند.

عایق پشم شیشه به هنگام استفاده، ذراتی را از خود در هوا پراکنده می کند و این ذرات معلق وارد ریه افراد می شوند و موجب بروز آسیب های ریوی و حتی سرطان ریه می شوند. به همین دلیل افراد به هنگام استفاده از این عایق حتما باید از ماسک استفاده کنند اما با این وجود باز هم برای سلامتی افراد بسیار خطرناک است. عایق الاستومری پشت چسب دار اما هیچ گونه آسیبی را به افراد وارد نمی کند و به هیچ عنوان برای سلامتی انسان خطرآفرین نیست.

عایق الاستومری از وزن سبکی برخوردار است و به همین علت به آسانی می توان آن را حمل و جا به جا نمود و حتی نصب و اجرای آن در محل به دلیل سبکی وزن و سادگی ساختار با سرعت و راحتی بسیار بالایی انجام می شود. بنابراین علاوه بر آن که موجب صرفه جویی در زمان می شود، نیاز به نیروی نصاب زیادی نداشته و در نهایت موجب صرفه جویی در انرژی و نیروی انسانی و در آخر هزینه ها هم می شود. بنابراین این عایق را می توان یک عایق کاملا مقرون به صرفه و اقتصادی دانست.

قیمت عایق الاستومری پشت چسب دار بالا نیست و افراد می توانند با صرف هزینه ای اندک، این عایق را تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهند. در واقع قیمت آن نسبت به کیفیت بسیار بالایی که در اختیار شما قرار می دهد، بسیار مناسب است. عایق های دیگر را ممکن است بتوان با قیمت بسیار پایینی تهیه کرد اما در مقابل از کیفیت بالایی برخوردار نیستند و به آسانی در مقابل عوامل مختلف دچار آسیب شده و شما نیاز به صرف هزینه اضافه تر جهت تهیه عایق جدید پیدا خواهید کرد.

این در حالی است که عایق الاستومری پشت چسب دار از کیفیت، مقاومت و استحکام بسیار بالایی برخوردار است و در برابر عوامل مختلفی نظیر تغییرات آب و هوایی، مواد شیمیایی و… از خود مقاومت بسیار بالایی نشان داده، دچار آسیب و صدمه نمی شود و در نتیجه طول عمر بسیار بالایی خواهد داشت. نیاز شما را از تهیه عایق جدید از بین می برد و در نتیجه هزینه، وقت و انرژی ناشی از تهیه عایق جدید به طور کلی حذف خواهد شد.

همان طور که گفته شد، از این عایق الاستومری به شکل لوله ای می توان برای کانال های انتقال هوا استفاده کرد و به این ترتیب استفاده از این عایق برای کانال موجب حفاظت بسیار بالا از کانال خواهد شد و از کانال در برابر عوامل مختلفی حفاظت خواهد کرد و مانع ازآسیب رساندن به کانال خواهد شد.

 بنابراین کانالی که از عایق الاستومری استفاده می کند، محکم ترین و مقاوم ترین کانال انتقال هوا خواهد بود. در میان انواع کانال های انتقال هوای موجود در بازار، کانال فلکسیبل تنها کانالی است که به هنگام تولید می توان آن را به عایق الاستومری مجهز کرد. برای دیگر کانال ها این امکان به هنگام تولید فراهم نیست و پس از تولید هم یا عایق کردن آن ها کار بسیار دشوار، هزینه بر و زمان بری است یا به طور کلی این امکان فراهم نیست. بنابراین در میان تمامی انواع کانال هایی که در بازار موجود است، کانال فلکسیبل با عایق الاستومری بهترین و مناسب ترین کانال انتقال هوا در سیستم های تهویه مختلف برای فضاها  و کاربری های مختلف است.

با توجه به تمامی ویژگی ها و خصوصیاتی که برای عایق الاستومری چسب دار گفته شد، می توان به این نتیجه گیری دست پیدا کرد که این عایق نسبت به سایر عایق های موجود خصوصا عایق پشم شیشه و پشم سنگ، از بهترین و مناسب ترین عایق ها برای کانال ها و سطوح مختلف است و مزایا و ویژگی های مثبت آن به قدری است که حتی می توان آن را جایگزینی برای سایر انواع عایق ها به شمار آورد. این عایق علاوه بر آن که مشکلات عایق های دیگر را برطرف می کند، با ویژگی ها و خصوصیات مثبت خود، مزایای اضافه تری را هم برای افرادی که از این عایق استفاده می کنند فراهم می کند تا نهایت بهره کافی را از آن برده و در کاربری های مورد نظر خود مورد استفاده قرار دهد و بهره ببرند.

قیمت عایق الاستومری رولی

قیمت عایق الاستومری رولی

عایق الاستومری در شکل رولی به صورت ورقه ای تولید و عرضه می گردد و این مدل از ساخت اولین عاملی می باشد که در تفاوت قیمت عایق الاستومری رولی و عایق الاستومری لوله ای موثر می باشد.

از عایق الاستومری رولی جهت عایق کاری سطوح وسیع استفاده می گردد. سطوحی مانند جداره خارجی تجهیزاتی که نمی توان برای آن ها از عایق الاستومری لوله ای استفاده نمود.

با توجه به این موضوع که از عایق الاستومری لوله ای تنها برای عایق کاری لوله ها و کانال ها نظیر عایق لوله پنج لایه ، لوله اسپیرال و داکت فلکسیبل ، انواع دریچه ها همانند دریچه گرد و دریچه چهارگوش و … می توان استفاده نمود؛ لازم است تا برای عایق بندی کانال هایی با اندازه بزرگتر و داکت اسپیلت و نصب لوله خرطومی هوا و همچنین دستگاه ها و تجهیزات، مخازن، کانال اسپیرال گالوانیزه در سایزهای بسیار بزرگ و اتصالات کانال اسپیرال و … از نوع دیگری از عایق الاستومری استفاده شود که به آن عایق الاستومری رولی گفته می شود.

علاوه بر آن این محصول در صنایع شیمیایی، صنعتی، دارویی، مهندسی و … در شهر های بزرگ صنعتی همچون اصفهان ، تبریز ، شیراز ، اهواز ، مشهد و …. با مناسب ترین قیمت عایق الاستومری رولی به کار گرفته می شود.

عایق الاستومری رولی در ضخامت های متنوعی تولید می گردد که از بازه 3 میلی متر تا 50 میلی متر را در بر می گیرد. مشتریان عزیز می توانند جدول ضخامت و لیست قیمت عایق الاستومری رولی پیشگام سپهر ( Pishgam Sepehr Rolled Elastomeric Insulation ) را متناسب با هر ضخامت را برای خرید آنلاین و یا با تلفن با مشاوران متخصص در این زمینه دریافت نمایند.

این محصول در برند های متفاوتی نیز تولید می گردد که این موضوع نیز می تواند تا حد زیادی در تعیین قیمت عایق الاستومری رولی تاثیرگذار باشد. ساختار اولیه این محصول فارغ  از برند تولیدی یکسان و ثابت می باشد؛ اما به دلیل متفاوت بودن کیفیت مواد اولیه و همچنین شیوه ساخت و عرضه آن ممکن است قیمت عایق الاستومری رولی تولیدی در برند های مختلف با یکدیگر متفاوت باشد.

برند های عایق الاستومریک موجود در بازار ایران ساخته شده در داخل کشور و تحت لیسانس کارخانه اصلی K-flex می باشد. با توجه به قیمت عایق الاستومری رولی ایرانی ، عایق هایی  که از کشور های دیگر به ایران وارد می شوند؛ با افزایش قیمت عایق الاستومری رولی همراه هستند.

عایق هایی که در داخل کشور تولید می شوند مانند …. که در تهران ساخته و به بازار عرضه می گردد؛ همگی دارای سایز بندی متنوع می باشند. اما در رابطه با عایق های الاستومری وارداتی همیشه با محدودیت سایز روبه رو هستیم. و این موضوع در واقع از اصلی ترین نقاط ضعف عایق های وارداتی به شمار می رود.

قیمت عایق الاستومری رولی به ساختار و مکانیزم تولیدی آن نیز وابسته می باشد. ساختار این محصول به شکل سلول هایی بسته می باشد. و همین شکل ساختاری آن می تواند مقاومت آن را در برابر ورود رطوبت، بخار آب و عبور حرارت تا حد بسیار زیادی افزایش دهد. مثلا قیمت عایق الاستومری دیوار با توجه به ساختار خاص آن با سایر نمونه ها متفاوت می باشد.

به طور کلی عایق های الاستومری در انواع رولی و لوله ای وزن بسیار سبکی دارند. به همین دلیل زمینه های استفاده از آن ها بسیار گسترده و زیاد می باشد. انواع تاسیسات ساختمانی، عایق بندی کانال های هوا از هر نوع و هر سایزی در کاربرد های متنوع از کانال تهویه تا لوله خرطومی مکنده و … ، عایق بندی سیستم تهویه مطبوع ، سیستم های گرمایشی و سرمایشی، صنعت خودرو سازی، عایق کاری تجهیزات مکانیکی و …. همگی از حمله موارد کاربرد عایق الاستومری به ویژه عایق الاستومری رولی می باشد.

از جمله فاکتور مهم دیگری که در تعیین قیمت عایق الاستومری رولی مهم و موثر می باشد؛ ساختار طبیعت دوست و بی ضرر برای محیط زیست این محصول می باشد. به عبارت دیگر می توان از بی خطر بودن این محصول در محیط های مختلف اطمینان داشت؛ چرا که عایق الاستومری دوستدار محیط زیست می باشد و در هنگام کار با آن هیچ گونه آلرژی و حساسیت تنفسی و پوستی ایجاد نمی شود.

شاید با در نظر گرفتن قیمت عایق الاستومری رولی در ابتدا هزینه های پروژه بسیار زیاد برآورد گردد. اما لازم به ذکر است که این عایق ها ضریب انتقال حرارت بسیار پایینی را دارند. و همین مسئله موجب می گردد تا در بهینه سازی مصرف انرژی نقش موثری داشته باشند.

از سوی دیگر همان طور که پیش تر نیز به آن اشاره شد؛ مقاومت عایق های الاستومری در برابر رطوبت نیز بسیار بالا می باشد. و در برابر خوردگی و پارگی ناشی از آسیب های فیزیکی نیز استحکام بالایی را ارائه می دهند. پس می بینیم که طول عمر مفید این محصول در مقایسه با سایر نمونه های مشابه، بسیار بالا می باشد و این خود به تنهایی سبب می گردد تا هزینه های تعمیر و نگهداری آن به شدت کاهش یابد.

بنابراین می توان اینگونه بیان داشت که علی رغم قیمت عایق الاستومری رولی که شاید در ابتدا بسیار بالا به نظر برسد اما در حالت کلی نه تنها موجب کاهش هزینه های پروژه می گردد؛ بلکه می تواند با محافظت از تجهیزات و تاسیسات مکانیکی، هزینه های تعمیرات را نیز کاهش دهد.

قیمت عایق الاستومری رولی به نوع آن نیز بستگی دارد. به طور کلی این محصول در انواع ساده، روکش دار، شانه تخم مرغی، پروتکت بلک و پشت چسب دار تولید و عرضه می گردد.عایق الاستومری رولی ساده :

عایق الاستومری رولی ساده سبک ترین نوع از این عایق می باشد. مقاومت این محصول در برابر نفوذ مواد شیمیایی به داخل نسوج و ساختار آن بسیار بالا می باشد. بنابراین می تواند به راحتی از تجمع آلودگی ها و انواع باکتری و قارچ ها جلوگیری به عمل آورد.

به دلیل سبکی و شکل انعطاف پذیری که این مدل از عایق الاستومری رولی دارد؛ به سادگی می توان آن را جابه جا و نگهداری نمود.

قیمت عایق الاستومری رولی ساده از سایر نمونه های آن ارزان تر می باشد. زیرا موراد و زمینه های کاربرد آن نیز به مراتب ساده تر می باشد. مانند قیمت عایق کانال کولر که به مراتب ارزان تر نیز می باشد.

نصب این عایق نیز بسیار ساده می باشد. و از نوعی چسب مخصوص برای نصب آن استفاده می شود.

عایق الاستومری رولی روکش دار

در برخی موارد نیاز است تا از نوع خاصی از عایق الاستومری استفاده نمود که مقاومت بیشتری در برابر شرایط جوی شدید تر و همچنین اشعه ماورای بنفش ( UV ) داشته باشد. از این رو می بایست از عایق الاستومری روکش دار استفاده نمود.

روکش دار کردن عایق می تواند موجب افزایش قیمت عایق الاستومری رولی گردد اما باید توجه داشت که این موضوع باعث استحکام چندین برابری این محصول می گردد و می تواند از کانال ها و کلیه تجهیزات مکانیکی در برابر تغییرات جوی و … محافظت نماید.

بنابراین گاهی نیاز است تا بدون در نظر گرفتن قیمت عایق الاستومری رولی روکش دار، تنها افزایش طول عمر تجهیزات و تاسیسات و سلامت پروژه را در نظر داشته باشیم.

عایق الاستومری با روکش آلومینیوم نوع خاصی از این نوع عایق های روکش دار هستند که جهت ایزوله کردن مخازن، سیستم های سرمایشی و گرمایشی، لوله های آب گرم و سرد و … مورد استفاده قرار می گیرند.

قیمت عایق الاستومری رولی روکش شده با آلومینیوم با توجه به دو مدل پشت چسب دار و ساده تعیین می گردد.

عایق الاستومری رولی شانه تخم مرغی :

این نوع از عایق الاستومری بیشتر به عنوان عایق صوتی مورد استفاده قرار می گیرد. سطح این عایق دارای برجستگی هایی می باشد که می تواند در جلوگیری از عبور صدا بسیار خوب عمل نماید. این عایق در برابر نفوذ حرارت، مواد شیمیایی و جذب ضربه نیز استحکام بالایی دارد.

قیمت عایق الاستومری رولی شانه تخم مرغی در انواع ساده و موج دار ، و حالت های بدون چسب و پشت چسب دار متفاوت می باشد.

بدیهی است که قیمت عایق الاستومری رولی موج دار پشت چسب دار از نمونه های ساده و بدون چسب ارزان تر می باشد.

عایق الاستومری بلک پروتکت :

این نوع از عایق الاستومری نوع دیگری از عایق های رولی روکش شده می باشد که با یک لایه پروتکت بلک پوشش داده شده است و در مقاومت بسیار بالایی در برابر نفوذ رطوبت از خود نشان می دهد. به همین دلیل از این محصول در محیط هایی با رطوبت بالا استفاده می نمایند. به عنوان مثال عایق کاری سیستم تهویه مطبوع با این عایق می تواند نتایج بسیاری خوبی را به دست بدهد.

قیمت عایق الاستومری رولی بلک پروتکت به دلیل جنس روکش آن از سایر نمونه های روکش دار بالاتر می باشد.

عایق حرارتی الاستومری چسب دار :

پشت چسب دار کردن عایق های الاستومری بیشتر برای صرفه جویی در زمان و سادگی در نصب عایق الاستومری رولی می باشد. با در نظر گرفتن قیمت چسب عایق الاستومری ، به این صورت می توان هزینه های مربوط به نصب و قیمت عایق الاستومری رولی را نیز کاهش داد.

عایق الاستومری رولی

عایق الاستومری کانال

عایق الاستومری رولی یکی از انواع عایق های موجود است که برای کانال ها خصوصا کانال های انتقال هوا مورد استفاده قرار گرفته و از کانال در برابر عوامل مختلفی حفاظت می کند. در میان انواع عایق هایی که در بازار موجود است، عایق الاستومری رولی یکی از بهترین انواع عایق ها است زیرا از مزیت و ویژگی های بسیاری برخوردار است که آن را از سایر عایق ها کاملا متمایز کرده است.

در ادامه به بررسی ویژگی ها عایق الاستومری رولی و برتری های آن نسبت به سایر انواع عایق ها می پردازیم.

عایق الاستومری رولی برای کانال بسیار مفید است. در واقع از کانال در برابر عوامل بسیار گوناگونی حفاظت کرده و مانع از وارد شدن آسیب به کانال می شود. در برابر عوامل طبیعی نظیر تغییرات اقلیمی و آب و هوایی، برف، باران، رطوبت و حرارت بالا، سرما و گرما و… از کانال حفاظت می کند و از طرفی در برابر مواد شیمیایی و اسیدی هم از کانال تا حد زیادی حفاظت می کند. بنابراین با خاطری آسوده می توان از این کانال در فضای بیرون در معرض شرایط آب و هوایی مختلف و حتی در معرض مواد شیمیایی و آسیب رسان قرار داد بدون آنکه کوچکترین آسیبی به کانال وارد شود.

عایق الاستومری رولی در انواع مختلفی نظیر عایق الاستومری رولی ساده، پشت چسب دار، ساده با روکش آلومینیوم، پشت چسب دار با روکش آلومینیوم و پروتکت بلک تولید می شود. نوع پشت چسب دار آن باعث می شود که عایق راحت تر در کانال چسبیده و در جای خود محکم شود. روکش آلومینیوم هم جهت حفاظت بیشتر از کانال در برابر تابش مستقیم نور خورشید مورد استفاده قرار می گیرد و از کانال حفاظت می کند.

عایق الاستومری رولی نسبت به سایر عایق ها از مزیت هایی برخوردار است که موجب شده است تا افراد به جای خرید سایر انواع عایق ها، به استفاده از این عایق الاستومریک روی آورند. در ادامه به تعدادی از برتری های این عایق نسبت به سایر انواع عایق ها می پردازیم.

عایق الاستومری رولی از کیفیت ساخت و دوام بسیار بالایی برخوردار است. در برابر عوامل گوناگون به راحتی دچار آسیب نمی شود و از همین جهت طول عمر بسیار بالایی دارد. اما سایر عایق ها از آن جایی که کیفیت ساخت بالایی ندارند، در نتیجه به راحتی در برابر عوامل مختلف آسیب رسان دچار آسیب و صدمه شده و خراب می شوند. طول عمر کوتاهی دارند و شما نیاز به تهیه عایق جدید پیدا خواهید کرد. به این ترتیب دچار اتلاف انرژی، زمان و هزینه خواهید شد اما با انتخاب عایق الاستومری رولی، در تمامی موارد گفته شده صرفه جویی خواهید کرد.

عایق هایی نظیر عایق پشم شیشه برای سلامت انسان بسیار مضر هستند زیرا به هنگام استفاده ذراتی را در هوا پراکنده می کنند که برای ریه بسیار خطرناک است و حتی ممکن است موجب سرطان ریه شود. به همین دلیل افرادی که از عایق پشم شیشه استفاده یم کنند، هنگام کار با این عایق حتما باید از ماسک استفاده کنند. اما عایق الاستومری رولی کاملا بی خطر است و به هیچ عنوان سلامت افراد را به خطر نمی اندازد. حتی عایق الاستومری رولی به طبیعت هم آسیبی وارد نمی کند، کاملا به طبیعت بازگشت پذیر است و دوست دار محیط زیست است. در حالی که سایر عایق ها آسیب های جدی را به طبیعت وارد می کنند و اصلا قابل بازیافت نیستند.

وزن عایق الاستومری رولی بسیار پایین است و ساختار سبکی دارد. به همین دلیل به راحتی می توان آن را جا به جا کرد و در محل پروژه نصب کرد. از طرفی نصب و راه اندازی این عایق بسیار آسان بوده و نیاز به نیروی متخصص جهت نصب ندارد. هر فرد خودش به تنهایی قادر به نصب و راه اندازی این عایق خواهد بود. سایر عایق ها اما اکثرا وزن بسیار بالایی دارند و به همین دلیل نصب و راه اندازی آن ها انرژی بر و زمان بر خواهد بود و از طرفی به دلیل وزن بالا و ساختار پیچیده، نصب و اجرای آن ها سخت بوده و نیاز به نیروهای کمکی بیشتری دارد و در نتیجه از این جهت باز هم موجب اتلاف انرژی، زمان و هزینه خواهد شد.

قیمت عایق الاستومری رولی بالا نیست. در واقع نسبت به کارایی و ویژگی هایی که دارا است، از قیمت بسیار بالایی برخوردار بوده و بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی است. اما سایر عایق ها نسبت به کارایی و ویژگی هایی که دارا هستند از قیمت بسیار بالاتری برخوردارند و اکثرا کیفیت بسیار پایینی هم دارند که در اثر عوامل گوناگون به سرعت دچار آسیب شده و نیاز به تهیه عایق جدید به وجود خواهد آمد. در نتیجه هزینه اضافه تری به هزینه های عایق اضافه خواهد شد.

بنابراین استفاده از عایق الاستومری رولی کانال کاملا مقرون به صرفه و اقتصادی بوده و موجب صرفه جویی در هزینه ها می شود.

با توجه به موارد گفته شده، عایق الاستومری رولی نسبت به تمامی عایق های موجود در بازار از برتری ها و مزایای فراوانی برخوردار است و به همین دلیل به تنهایی قادر است جایگزین بسیار مناسبی برای انواع دیگر عایق ها محسوب شود.

وجود عایق برای کانال بسیار مهم است. درو اقع کانالی که به عایق بندی مجهز شده است به هیچ وجه قابل مقایسه با کانالی که عایق ندارد نیست. عایق از کانال در برابر بسیاری از عوامل محافظت کرده و اجازه نمی دهد هیچ آسیبی برای کانال به وجود آید. پس وجود آن برای کانال بسیار مهم و ضروری است. استفاده از کانالی که دارای عایق است خیال شما را از بابت همه چیز راحت کرده و از استحکام و دوام بسیار بالای اطمینان خاطر خواهید داشت. بنابراین همواره تلاش کنید تا کانالی را تهیه کنید که به عایق مجهز بوده و نسبت به کیفیت و دوام آن مطمئن باشید.

کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به شرکت پیشگام سپهر برساد می باشد.هرگونه کپی برداری از مطالب و تصاویر غیر مجاز می باشد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 5 / 5. 1

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “عایق الاستومری رولی”

شرکت پیشگام سپهر برساد

مشاوره و فروش
02186017572

09120042710